HenrikGM skrev:
bemmer skrev:
lqs skrev:
det er da vel ikke nogen rulninger i har givet penge for vel?
ka sådan set godt forstå der ikke er firma navn på!
i det hele taget... rulninger hvor ejeren ikke er tilstede eller alle oplysninger ikke er ført på... lidt useriøst ....efter min mening altså.
MVH. søren
Hvad mener du med; om det er noget vi har givet penge for?
Hvad er der galt med den 12V test?
Det var bare en af mange i min søgen efter omdr.
Det var ejeren selv, som foretog testen af den 24V, så mon ikke han var tilstede.
Hvad er det for nogle oplysninger, som mangler? Og hvad er det som er useriøst?
Jeg vil gerne høre din mening, da det er nemt at kritisere, hvis man ikke behøver at begrunde det.
Bemmer
Hvilken norm er den rullet efter?
Hvad er korrektionsfaktoren den pågældende dag?
Hvorfor er målingen så kantet? Tyder på et dårligt opsat felt....
Uden et konkret svar på disse ting kan man ikke engang bruge rulningen til at se kurveform med, og da slet ikke til at måle noget efter. Der er adskillige % forskel mellem de forskellige standarder, og svindler man med korr.faktoren, ja, så går det helt galt.
Så jeg vil, som Søren, være tilbøjelig til at mene det er useriøst.
Hvad norm der bliver målt efter, ved jeg ikke på stående fod, men det er da muligt at finde den oplysning, men hvis jeg ikke tager meget fejl måler Optima2000 efter en DIN standard.
Korrektionfaktoren er uden betydning i denne sammenhæng her, da det vil være den samme kurve, blot placeret et andet sted i kordinatet.
For den 2 ventilet motor(min motor) var det nok bare en dag, jeg kom fordi med et eller andet forchromet for at se, om det var nøglen til flere omdr. Så i mit eget tilfælde var korrektionfaktoren uden betydning i den sammenhæng.
For turbo motoren ved jeg, at ejeren mener, at man ikke skal korrigere, da MAP måler absolut tryk, så hvis motoren køre med 180kPa vil MAP måle 180kPa uanset hvad barometeret siger, samt luftemperaturen vil styringen korrigere for, så der er jeg sikker på at korrektionfaktoren har været 1.
Her var måske et emne, som kan tages op til diskusion
Om rullefeltet trænger til eftersyn og evt reperation er meget muligt, det vil jeg lade gå videre, så er det jo op til ejeren, hvad der skal ske der.
Bemmer