Havneren skrev:
Hej...
Jeg kommer nok ud i noget med at placerer min nye turbo lidt lavere end den gamel og for ud ser så at det nok bliver et problem med oliereturen.
MEN hvor meget fald er absolut minimum på sådan en bandit? Olien løber modsat kørselsretningen i en 20mm slange - Er det ok, hvis turboen sidder bare 10mm over retur hullet i motoren og slangen så er 150mm f.eks.? Bare for at tage et eksempel der ligner noget man kunne havne i...
Vi kan hurtigt blive enige om at nu mere fald nu bedre...
V/h Christian
C, Det kan du da regne ud selv?
Ved en given acceleration vil olien stå med en vis vinkel, og da kender oliens viskositet, og slangens diameter, og har ca. flow, så er det ikke meget anderledes end at regne på et aksialleje til et skib,tilsæt lidt accellerationslære fra fysikbogen, og så olieflowet, så vil du kunne levere et godt bud på den kritiske højde.
Alternativet er at bikse en "bufferbeholder" sammen, der skal tage olien i de få sekunder du accelererer. Den kan evt boltes direkte på turboen, og så have et udluftningsrør koblet på blokkens udluftning.
God stor lysning vil også hjælpe.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!