Ja jeg har mokket lidt med sådan en kalorious. Gad ikke skulle omtransmogriffe udstødningen til en lambdasonde på Jetta'en før end det bliver absolut nødvendigt (tør ikke tage skidtet fra hinanden da den nok ikke vil overleve det), så jeg byggede efter samråd med Xillur min egen version af Innovate Motorsports' udstødningsclamp til at montere en WB-sonde i afgangen.
Det hjemmekrøllede resultat kan ses her:
(der er desværre sket en fejl under min automatiske skalering af billedet
)
Konstruktionen er sådan set bare et rør hvori der går et mindre rør. Ude for den ene ende sidder sonden i lodret som det kan ses, og via hullet/røret i bunden dannes et vakuum inde i det store rør som er med til at trække det gas der blæses ind i det lille rør, hele vejen igennem. På den måde sidder sonden i sit eget lille "kammer" hvor der hele tiden bliver udskiftet gas.
Resultaterne er overvældende synes jeg faktisk. I forhold til hvad jeg så med Xillur's LM-1 i sin tid så er reaktionstiden en anelse langsommere i tomgang, men det kan lige så vel være K-jet'en der ikke er så hurtig. Når man kører ude på vejen reagerer den dog helt og aldeles prompte, og jeg kan få fuldstændigt klippestabile målinger.
Hvis man har brug for det bekvemme i sådan en dims (som det kan ses af billedet herunder så er den jo ikke så fiks at køre rundt med) så kan det anbefales selv at fabrikere den, alternativt bløde de 75$ som Innovate vil har for den.
Monteret på bilen: