Damborg skrev:
En M20 motor med 8,8:1 i kompression som din kan snildt klare 1 bar(hvis motoren ellers er sund)
Hvis du vil hæve din benzin mængde med en prograssiv regulator vil jeg foreslå dig at sætte en panel benzinpumpe (bmw før 87) i serie efter den der originalt sidder i tanken. og flytte brændstoffilteret op i motorrum.. O
0g også sørge for at din spænding er i orden ved begge pumper (Irede gamle ledninger er roden til alt ondt)
Bmw har sikkert brugt en 0,25kvadrat

el. lign til pumpen.
Og du vel jo helst have så høj spænding som muligt nede ved dine brændstofpumper.. og for at de kan levere deres fulde mængde SKAL der være omkring de 12v der nede.. og tit kan man se at pga dårlige relæ forbibdelser. tynde kabler og dårlig stel ender man ud med en sølle 10volt i stedet..
Og skal du så ud over at køre 3 bar.. til at trække 5 bar ud af samme pumpe kommer der en KÆMPE belastning..!
Du skal nok ikke regne med mere en en 230hk med std325 dyser og prograssiv regulator på std ecu. og der kører man i den mager ende..!
E36 m3 dyser eller M5 dyser føder ca 290hk og her kan du jo så hæve mængden en smule med en prograssiv regulator feks 5bar..
Intet af dette bør gøres uden at du får bygget en chip eller får Monteret anden styrboks..
Kam måske nok være at man kan sørge for at give den en masse benzin på toppen ved fuld ladetryk 280-300hkv.6000omd... Men styringen ved ikke hvad den skal gøre når du kører ved delgas og tomgang. Den vil nok drukne. Og du står måske pludseligt med 400NM v.3500omd...!! (alt efter trim på lader)

Ok nu er den motor det bliver lavet på en gammel model 325 motor uden kat, med kom 9,7:1 så den skal lidt ned, men det skulle gerne ske med og dreje noget af stemplerne.. Motoren er helt ny-renoveret så den skulle gerne kunne klare til lidt tryk..
Det med benzin-pumpen laver jeg nok med det samme, for så er jeg sikker på det ikke bliver et problem senere.. Og det med ledningerne vil jeg lige huske..
Dyser der er jeg i gang med og kigge efter nogle, for de kan ikke gi meget dem der sidder i org.. Men kan ikke rigtig finde ud af om andre dyser end dem fra bosch passer i den org. bmw manifold..
For ellers har jeg fundet nogle fra en toyota(450ml).. Men går selv med tanken om dem fra en M5, men efter hvad jeg kan se ud af nr. er de "kun" på 240ml og det er nok lige lidt nok da den kommer til og kører med 3bar benzin tryk i starten..
Den bliver kørt ind med MS, så den skulle nok kunne klare det..
Håber da på de ca 280hk, min turbo er ikke lige den største så får nok lade trykket langt nede men det gør mig heller ikke noget..