Benzin trykregulator..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

Benzin trykregulator..

#1 Indlæg af Martin! »

Står og skal ha sådan en, hvad mærke/model vi i anbefale..

Har selv kigget på den her..

Malpassi model 388

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Til montering direkte i dysebro, som erstatning af original trykregulator
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Benzin trykregulator..

#2 Indlæg af HenrikGM »

Martin! skrev:Står og skal ha sådan en, hvad mærke/model vi i anbefale..

Har selv kigget på den her..

Malpassi model 388

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Til montering direkte i dysebro, som erstatning af original trykregulator
Billede


Hvad fejler den originale?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

Re: Benzin trykregulator..

#3 Indlæg af Martin! »

HenrikGM skrev:
Martin! skrev:Står og skal ha sådan en, hvad mærke/model vi i anbefale..

Har selv kigget på den her..

Malpassi model 388

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Til montering direkte i dysebro, som erstatning af original trykregulator
Billede


Hvad fejler den originale?


Den originale er der ikke noget med, andet man ikke kan stille trykket..
Og efter hvad jeg har læst mig frem til skal der en Justerbar på, når der efter monteres turbo..

Eller er det mig der er helt galt på den..
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Det behøver man ikke umiddelbart... En 3bar's regulator vil f.eks. garanteret være ganske fin. Den vil jo øge trykket i takt med ladetrykket uanset...
På saab 16v turbo-motorer skifter man gerne fra en 2.5bars standard regulator til en 3.0 fra en 16v suge-motor... Giver mere tryk over dyserne!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af Martin! »

Ok men det er bare for vis man løber ind i problemer senere, så er det jo nemt og bare kunne justere op for den.. Så meget koster sådan en heller ikke..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

2:1 regulator.....

har du funderet over hvad sådan een gør ifht en original regulator med 1:1?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af Martin! »

HenrikGM skrev:2:1 regulator.....

har du funderet over hvad sådan een gør ifht en original regulator med 1:1?


Nej det har jeg ikke, men er det sådan du kan gi en forklaring på det..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk

En progrssiv 2-1 virker således.

1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk

Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.

Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.

Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.

Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtm

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#9 Indlæg af Martin! »

Morten VJ skrev:Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk

En progrssiv 2-1 virker således.

1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk

Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.

Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.

Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.

Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtm

MVH

Morten


Ok og takker.. Det vil sige af det er en 1:1 model man skal ha fat i.. Skrev bare til RH hvad for en man skulle vælge, for de har to modeller og det var den her model 388 man skulle bruge..

De har også den her, men også en 2:1

Malpassi model 384

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Universal, monteres på returslangen

Hvad bruges sådan en 2:1 så til..?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Martin! skrev:
Morten VJ skrev:Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk

En progrssiv 2-1 virker således.

1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk

Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.

Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.

Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.

Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtm

MVH

Morten


Ok og takker.. Det vil sige af det er en 1:1 model man skal ha fat i.. Skrev bare til RH hvad for en man skulle vælge, for de har to modeller og det var den her model 388 man skulle bruge..

De har også den her, men også en 2:1

Malpassi model 384

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Universal, monteres på returslangen

Hvad bruges sådan en 2:1 så til..?

til dette Citat
Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.
citat slut.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar