HenrikGM skrev:
LionTamer skrev:
HenrikGM skrev:
Hvem har bygget den?
Steg4 topstykket, er det en 405,530 eller 531?
Udfra det du skriver, med forbehold for flere ting, så tyder GT6 knasten, og steg4 topstykket på noget i retningen af 210-240hk
Okay, jamen det, må du ikke spørge mig om.. hehe... Den motor ligger lige nu i en svensk kadett..

Så den burde ihvertfald have kræfter nok til sådan en vogn.
Er de nemme nok at reppe på selv, og hvad med reservedele, er de tilgængelige, og hvad med prisen?
Takker for svaret ellers...
Reservedele; Sverige har alting. Du kan købe alt hvad hjertet begærer, også til rimelige priser. Fra sleevede R-blokke(+100.000sek) til stålkrumptappe der rækker til +1000hk, venolia stempler, alt i plejlstænger, og så findes der folk deroppe der kan fikse 400 pålidelige hk på en B230FT-96, uden at røre blok/top. Alt er muligt.
Hvis du ikke kan fikse en volvomotor selv, så skal du nok helt lade være. Det er så simpelt som det snart kan blive, og kræver ikke meget værktøj.
Hvis den kun har 155hk, så er den enten i en elendig indkøring, eller misjusteret, eller man har kun valgt stg4 topstykket og racerknasten, og glemt det der egentligt skulle med. 67hk/liter er for lidt til top og knast, så noget mangler.
Det er da slet ikke så svært top fra tuner nr 1 karburatore fra nr 2 knast en tilfældig race knast, og så en udstødning der slet ikke passer.
Resultat en motor der kører som en racer, men yder som en lettunet B23e motor.
Standart dele er billige, modeficerede standart dele er også billige.
Specialudviklede dele er dyrt, og nok på samme niveau som andre populæret tunede motorer.
Fordelen ved en gl volvomotor er at en 100% effektsforøgelse.
Kan foretages med standart komponenter,
Hvis man vælger tunings metode, og komponenter med omhu.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html