Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 14:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 jan 2006, 13:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Motor,Volvo b23,Steg 4 topp,Weber50DCO,Extractor
-3" avgassystem med dubbla Apple Racing dämpare
Och Gt6 kam.
Växellåda, Volvo M47 mod drivlina.

Denne motor har vi set i en annonce fra sverige af...

Nogen der kan tyde den, og evt vurdere hvor mange hk den har? Det er en rallynørd som har den til salg...

Håber en af jer kloge volvo hoveder kan hjælpe os lidt her... Hvis den er okay, så får vi den hjem til hans rallyvogn...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2006, 19:37 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvem har bygget den?

Steg4 topstykket, er det en 405,530 eller 531?

Udfra det du skriver, med forbehold for flere ting, så tyder GT6 knasten, og steg4 topstykket på noget i retningen af 210-240hk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 10:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
HenrikGM skrev:
Hvem har bygget den?

Steg4 topstykket, er det en 405,530 eller 531?

Udfra det du skriver, med forbehold for flere ting, så tyder GT6 knasten, og steg4 topstykket på noget i retningen af 210-240hk


Okay, jamen det, må du ikke spørge mig om.. hehe... Den motor ligger lige nu i en svensk kadett.. :D

Så den burde ihvertfald have kræfter nok til sådan en vogn.

Er de nemme nok at reppe på selv, og hvad med reservedele, er de tilgængelige, og hvad med prisen?

Takker for svaret ellers...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 16:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Der står 155 hk på hjulene i annoncen, så vi er under 200 hk i motoren.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 17:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
LionTamer skrev:
HenrikGM skrev:
Hvem har bygget den?

Steg4 topstykket, er det en 405,530 eller 531?

Udfra det du skriver, med forbehold for flere ting, så tyder GT6 knasten, og steg4 topstykket på noget i retningen af 210-240hk


Okay, jamen det, må du ikke spørge mig om.. hehe... Den motor ligger lige nu i en svensk kadett.. :D

Så den burde ihvertfald have kræfter nok til sådan en vogn.

Er de nemme nok at reppe på selv, og hvad med reservedele, er de tilgængelige, og hvad med prisen?

Takker for svaret ellers...


Reservedele; Sverige har alting. Du kan købe alt hvad hjertet begærer, også til rimelige priser. Fra sleevede R-blokke(+100.000sek) til stålkrumptappe der rækker til +1000hk, venolia stempler, alt i plejlstænger, og så findes der folk deroppe der kan fikse 400 pålidelige hk på en B230FT-96, uden at røre blok/top. Alt er muligt.

Hvis du ikke kan fikse en volvomotor selv, så skal du nok helt lade være. Det er så simpelt som det snart kan blive, og kræver ikke meget værktøj.

Hvis den kun har 155hk, så er den enten i en elendig indkøring, eller misjusteret, eller man har kun valgt stg4 topstykket og racerknasten, og glemt det der egentligt skulle med. 67hk/liter er for lidt til top og knast, så noget mangler.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
LionTamer skrev:
HenrikGM skrev:
Hvem har bygget den?

Steg4 topstykket, er det en 405,530 eller 531?

Udfra det du skriver, med forbehold for flere ting, så tyder GT6 knasten, og steg4 topstykket på noget i retningen af 210-240hk


Okay, jamen det, må du ikke spørge mig om.. hehe... Den motor ligger lige nu i en svensk kadett.. :D

Så den burde ihvertfald have kræfter nok til sådan en vogn.

Er de nemme nok at reppe på selv, og hvad med reservedele, er de tilgængelige, og hvad med prisen?

Takker for svaret ellers...


Reservedele; Sverige har alting. Du kan købe alt hvad hjertet begærer, også til rimelige priser. Fra sleevede R-blokke(+100.000sek) til stålkrumptappe der rækker til +1000hk, venolia stempler, alt i plejlstænger, og så findes der folk deroppe der kan fikse 400 pålidelige hk på en B230FT-96, uden at røre blok/top. Alt er muligt.

Hvis du ikke kan fikse en volvomotor selv, så skal du nok helt lade være. Det er så simpelt som det snart kan blive, og kræver ikke meget værktøj.

Hvis den kun har 155hk, så er den enten i en elendig indkøring, eller misjusteret, eller man har kun valgt stg4 topstykket og racerknasten, og glemt det der egentligt skulle med. 67hk/liter er for lidt til top og knast, så noget mangler.


Det er da slet ikke så svært top fra tuner nr 1 karburatore fra nr 2 knast en tilfældig race knast, og så en udstødning der slet ikke passer.
Resultat en motor der kører som en racer, men yder som en lettunet B23e motor.
Standart dele er billige, modeficerede standart dele er også billige.
Specialudviklede dele er dyrt, og nok på samme niveau som andre populæret tunede motorer.

Fordelen ved en gl volvomotor er at en 100% effektsforøgelse.
Kan foretages med standart komponenter,
Hvis man vælger tunings metode, og komponenter med omhu.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team