forskellen på en doch og en zetec

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#31 Indlæg af s@g »

MK5 RS Turbo skrev:
Shelby 500 skrev:Rs2000 er den samme som sierra - der er endda en på fordklub.dk der har sat en rs2000 top på sin sierra (doch) - :D


er du sikker på at han ikke har skiftet hele motoren?????


Var en dag hos Bruno Hansen, hvor han var ved at skifte toppen på en Sierra DOHC til en RS2000.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#32 Indlæg af s@g »

Transitfar skrev: .....inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning....


Min far har en Nissan Vanette fra ´95. Den er da uden kat og med karb :? Bare lige for at snakke om noe andet :!:
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#33 Indlæg af Transitfar »

s@g skrev:
Transitfar skrev: .....inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning....


Min far har en Nissan Vanette fra ´95. Den er da uden kat og med karb :? Bare lige for at snakke om noe andet :!:

Vanette = varevogn = andre regler... :wink:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#34 Indlæg af møffe »

Transitfar skrev:
zky skrev:Men sierra'en kom i 88 med 2,0 DOHC og Escort i 92 med 2,0 DOHC 16V :D

Sierra-DOHC´en kom ikke så tidligt som i ´88...
Jeg mener, at de første Sierra-DOHC kom i ´90, som karburatormotorer (motorkode N8 ).
Dem kom der kun ganske få af, inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning (motorkode N9).
Hvilket jeg mener var i 1991.....

Men jeg er ret sikker på, at "motoren med to knastaksler, 8 ventiler og EFI i en Sierra" :wink: kom i 1991.

Zetec-maskinerne fra Escort/Mondeo har som tidligere nævnt INTET fælles med Sierra-motorerne.

VH Lars


der må jeg give ZKY ret, min nye motor er fra 89. toppen er fra 89. og toppen er født med indsprøjtning. det er lidt mærkeligt.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#35 Indlæg af Minilars »

vil det sige at jeg kan finde en doch 2,3L og så sætte en rs 2000 16V top på.. og så presse den ned i min escort..

det er det eller en 2,1L zetec

hmmm det begynder at lyde spændende
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#36 Indlæg af Minilars »

umiddelbart kan jeg kun finde en 2,3 som V6... er en 2,0 det største man kan finde i r 4??? hvis den skal kunne smedes sammen med en 16V top
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#37 Indlæg af Minilars »

MØFFE(uden login) skrev:jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset.. :wink: :wink: :wink: men det er en anden historie


jeg kan altså ikke finde den type motor.. så den er nok sjælden.. hvilken bil skulle den sidde i?? scorpio eller sierra??
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#38 Indlæg af Escort 3 »

er det ikke noget med en galaxy den ligger i... som skulle have lidt færre hk end en rs 2000 men mere moment
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#39 Indlæg af zky »

Minilars skrev:
MØFFE(uden login) skrev:jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset.. :wink: :wink: :wink: men det er en anden historie


jeg kan altså ikke finde den type motor.. så den er nok sjælden.. hvilken bil skulle den sidde i?? scorpio eller sierra??


Den ligger i Galaxy og Scorpio 95- men jeg tror ikke den passer top med en 2,0 da 2,3 har balanceaksler
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
Ju

Zetec

#40 Indlæg af Ju »

For at komplicerer det hele :
Zetec motoren hed allerførst Zeta men Fiat koncernen havde patent på navnet Zeta. Efter meget få producerede ændredes navnet til Zetec.
DOHC betyder ganske rigtigt 2 overliggende knastaksler men har ikke noget med 16 ventiler at gøre.
De første Sierra havde DOHC motorer med karburator og først de senere havde indj.
Zetec motorerne findes i mange udgaver og passer absolut ikke sammen alle sammen endsige dele sammen.
Jørn
Besvar