Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2005, 15:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
xillur skrev:
min pointe var bare: "hvorfor spilde tid på en 2. sorteringsløsning, når den forkromede koster så lidt!" :wink:


Helt enig. OFTE ser man at folk bruger flere dage på at få en 50.-kroners løsning til at fungere, blot for at undgå at skulle bruge en 100kroners løsning.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2005, 18:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Så indførte man dyser med meget lav ohms modstand. Dette gjorde man udelukkende for at sikre at strømmen steg lynhurtigt. Derved bygger man også magnetfeltet op i en rasende fart.
Problemet er så at man ikke kan holde fuld spænding på dysen, idet dysen simpelthen smelter, og brænder af. Derfor indfører man Peak-n-hold princippet. Altså max spænding på dysen for at få den vredet op hurtigst muligt, hvorefter man sænker spændingen for at mindske varmetabet i dysen. Spændingen sænkes faktisk ved at SLUKKE for dysen i "hold" perioden, men da strømmen er nogen tid om at reagerer så tænder man blot når strømmen er faldet tilpas. På den måde afsætter dysen næsten ingen varme, men åbner lynhurtigt, og har næsten 100% konstant reaktionstid, og har intet pludseligt hop ved meget høje DC.


Snakker uden om....nix, C.


En lille rettelse .
Man brugte først lavohms dyser uden formodstand i starten af halfjerdserne.
Bosch D-Jetronic et halv sekventielt sprøjt.
Da man i starten af firserne indførte L-jetronic aka batch fire. så brugte man højohms, eller lavohms med formodstande.
Lav ohms dyser uden formodstande blev genopfundet Til motorer med sekventielt sprojt, igen , i halfemserne.
Så bilfabrikanterne har været rundt om problematikken et par gange.
Så en forsigtig konklusion må være Hvis dyserne er rigeligt store, så er der minimale problemer med formodstande.
Hvis man presser dem og går over en dc på feks. 60%.
Så er peak and hold langt at foretrække.
hvis man vil slippe for problematikken med flyback bordet, og peak and hold indstillingerne Så find nogle høj ohms dyser med det rigtige flow.
De findes, men er sjældne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Senest rettet af Morten VJ 16 dec 2005, 22:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2005, 20:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg kan ikke se det store problem stadig væk!

Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at sætte formodstande på... Der med ikke sagt at det ikke ville være bedre at kontrollere dem direkte!

Tag f.eks. et 50kr projekt som Niclas Kiesers(sikkert stavet forkert) supra... Han kører også med formodstande til dyserne.

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team