1.4L og 170hk turbo OG kompressor.
10.0:1 og 2.5bar ladetryk!!
Redaktør: Moderatorer
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
10.0:1 og 2.5bar ladetryk!!
v/h Peter
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvor kommer den overskrift fra??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
ja jeg kunne jo skrive som så mange andre - læs "manualen" så finder du et svar!!
men her er link:
http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... daten.html
Om det er en overskrift ved jeg da ikke lige - nok mere lidt data.
den er go nok
men her er link:
http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... daten.html
Om det er en overskrift ved jeg da ikke lige - nok mere lidt data.
den er go nok
v/h Peter
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Gad godt vide om de 2,5bar ikke er en absolut opgivelse.....
Der er flere ting der ser mærkelige ud her:
1: er det sandsynligt at motoren er forsynet med en 4bars mapsensor, i så fald nok verdens første serieproducerede bil med det.
2: 170hk på 1,4liter med 2,5bar i ladetryk...naaa.....Det vil jeg da ikke håbe! 1,4liter med 10,0:1 bør mindst lave 70hk på sug. MINDST.
v. 2,5bars overtryk bør det være oppe på 245hk.
Men hvis trykket er opgivet i absolut tryk, så er de 2,5bar, altså "kun" 1,5bar overtryk, og så bør motoren lave 175hk, og så passer tingene igen sammen.
Jeg tror marketingfolkene igen har været i sving med at få de store tal skrevet på.....
3: HVIS motoren flower nogenlunde fornuftigt, så kommer det dynamiske kompressionsforhold(på sug) måske op i nærhenden af 12:1. Lader vi så 2,5bar på den, så er dynamisk kompression helt oppe på 30:1, og det er endda meget forsigtigt skudt. Bilen kan jo køre på diesel!
Alting passer meget bedre sammen hvis de 2,5bar er absoluttryk......
Der er flere ting der ser mærkelige ud her:
1: er det sandsynligt at motoren er forsynet med en 4bars mapsensor, i så fald nok verdens første serieproducerede bil med det.
2: 170hk på 1,4liter med 2,5bar i ladetryk...naaa.....Det vil jeg da ikke håbe! 1,4liter med 10,0:1 bør mindst lave 70hk på sug. MINDST.
v. 2,5bars overtryk bør det være oppe på 245hk.
Men hvis trykket er opgivet i absolut tryk, så er de 2,5bar, altså "kun" 1,5bar overtryk, og så bør motoren lave 175hk, og så passer tingene igen sammen.
Jeg tror marketingfolkene igen har været i sving med at få de store tal skrevet på.....
3: HVIS motoren flower nogenlunde fornuftigt, så kommer det dynamiske kompressionsforhold(på sug) måske op i nærhenden af 12:1. Lader vi så 2,5bar på den, så er dynamisk kompression helt oppe på 30:1, og det er endda meget forsigtigt skudt. Bilen kan jo køre på diesel!
Alting passer meget bedre sammen hvis de 2,5bar er absoluttryk......
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
1. bil...ja men ikke lastbil! bosch sælger dem bla. 2. ydelsen passer bestemt bedre til 2,5 ab. dvs. 1,5 ladetryk. bilen kræver 98 oktan.... ville også være fin at køre på metanol eller etanol! faktisk som født til det... spændt på om den får samme vanskeligheder som SAABs supermotor som efter 5år stadig ikke er moden til alm. gadekørsel!! MVH. søren
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lqs skrev:spændt på om den får samme vanskeligheder som SAABs supermotor som efter 5år stadig ikke er moden til alm. gadekørsel!! MVH. søren
hvilket er meget synd for ide'en er jo super fed med variabel cylindervolumen
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
jo....ideen er fed, men den duer ikke....Hvor er det så lige det fede ved en ide er henne?
Igennem tiden har der været hundredevis af koncepter, og alle dem der IKKE er slået igennem har sjovt nok det til fælles at den fede ide ikke virker.
Igennem tiden har der været hundredevis af koncepter, og alle dem der IKKE er slået igennem har sjovt nok det til fælles at den fede ide ikke virker.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde