10.0:1 og 2.5bar ladetryk!!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

10.0:1 og 2.5bar ladetryk!!

#1 Indlæg af VAG mekaniker »

http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... n/tsi.html

1.4L og 170hk turbo OG kompressor. :wink:
v/h Peter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Hvor kommer den overskrift fra??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#3 Indlæg af VAG mekaniker »

ja jeg kunne jo skrive som så mange andre - læs "manualen" så finder du et svar!!

men her er link:

http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... daten.html

Om det er en overskrift ved jeg da ikke lige - nok mere lidt data.

den er go nok :wink:
v/h Peter
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Slap me, biatch !

Hvis jeg kunne køre 10:1 på Mondeo'en og 2,5bar ville den jo smide noget i retning af 400hk.

Damn, det ku være cool.
Hvordan bærer man sig lige ad med det ?

/Nolan
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Gad godt vide om de 2,5bar ikke er en absolut opgivelse..... :idea:

Der er flere ting der ser mærkelige ud her:

1: er det sandsynligt at motoren er forsynet med en 4bars mapsensor, i så fald nok verdens første serieproducerede bil med det.

2: 170hk på 1,4liter med 2,5bar i ladetryk...naaa.....Det vil jeg da ikke håbe! 1,4liter med 10,0:1 bør mindst lave 70hk på sug. MINDST.

v. 2,5bars overtryk bør det være oppe på 245hk.

Men hvis trykket er opgivet i absolut tryk, så er de 2,5bar, altså "kun" 1,5bar overtryk, og så bør motoren lave 175hk, og så passer tingene igen sammen.

Jeg tror marketingfolkene igen har været i sving med at få de store tal skrevet på..... :shock:

3: HVIS motoren flower nogenlunde fornuftigt, så kommer det dynamiske kompressionsforhold(på sug) måske op i nærhenden af 12:1. Lader vi så 2,5bar på den, så er dynamisk kompression helt oppe på 30:1, og det er endda meget forsigtigt skudt. Bilen kan jo køre på diesel!

Alting passer meget bedre sammen hvis de 2,5bar er absoluttryk......
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

1. bil...ja men ikke lastbil! bosch sælger dem bla. 2. ydelsen passer bestemt bedre til 2,5 ab. dvs. 1,5 ladetryk. bilen kræver 98 oktan.... ville også være fin at køre på metanol eller etanol! faktisk som født til det... spændt på om den får samme vanskeligheder som SAABs supermotor som efter 5år stadig ikke er moden til alm. gadekørsel!! MVH. søren
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

lqs skrev:spændt på om den får samme vanskeligheder som SAABs supermotor som efter 5år stadig ikke er moden til alm. gadekørsel!! MVH. søren


hvilket er meget synd for ide'en er jo super fed med variabel cylindervolumen 8)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

jo....ideen er fed, men den duer ikke....Hvor er det så lige det fede ved en ide er henne?

Igennem tiden har der været hundredevis af koncepter, og alle dem der IKKE er slået igennem har sjovt nok det til fælles at den fede ide ikke virker.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#9 Indlæg af VAG mekaniker »

De 2.5 bar er uden diskution incl atm.
1.5 bar ladetryk er vel også nogenlunde når den kører 10:1, men med god motorstyring kan næsten alt lade sig gøre. :wink:
v/h Peter
Besvar