Gad godt vide om de 2,5bar ikke er en absolut opgivelse.....
Der er flere ting der ser mærkelige ud her:
1: er det sandsynligt at motoren er forsynet med en 4bars mapsensor, i så fald nok verdens første serieproducerede bil med det.
2: 170hk på 1,4liter med 2,5bar i ladetryk...naaa.....Det vil jeg da ikke håbe! 1,4liter med 10,0:1 bør mindst lave 70hk på sug. MINDST.
v. 2,5bars overtryk bør det være oppe på 245hk.
Men hvis trykket er opgivet i absolut tryk, så er de 2,5bar, altså "kun" 1,5bar overtryk, og så bør motoren lave 175hk, og så passer tingene igen sammen.
Jeg tror marketingfolkene igen har været i sving med at få de store tal skrevet på.....
3: HVIS motoren flower nogenlunde fornuftigt, så kommer det dynamiske kompressionsforhold(på sug) måske op i nærhenden af 12:1. Lader vi så 2,5bar på den, så er dynamisk kompression helt oppe på 30:1, og det er endda meget forsigtigt skudt. Bilen kan jo køre på diesel!
Alting passer meget bedre sammen hvis de 2,5bar er absoluttryk......
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!