Havneren skrev:
Nu når andre ikke vil - Så gør jeg lige forsøget.
Jeg føler mig ret overbevist om at princippet stadig er det samme selv om du bruger 36-1 hjul.
Altså... Din manglende tand skal komme forbi din føler ca. tændings 60 grader før TDC. Det er det samme som krumtapsgrader. Dvs. Du skal altså have din manglende tand og din føler 60 grader forskudt når motoren står i TDC på cyl 1 (så er der ikke noget at tage fejl af). Din manglende tand skal forbi føleren FØR motoren når TDC - Det gør den også som du beskriver det der.
I MegaTune vil du have mulighed for at finjustere den vinkel. Så hvis du rammer lidt ved siden af de 60 grader gør det altså ikke en skid...
Alle dage ville jeg dog stadig så vidt muligt lave hjulet justerbart.
V/h Christian
Det er tæt på, men ikke helt i øjet.
WheelDecoder er en frontend til MS. Styringen leder altså efter en manglende tand, og når den har fundet den tand tæller den blot tænder.
Dvs:
missing tooth kommer måske 80 grader før top. Så vælger du at trigge på feks tand2, og har trigger return i tand 10(TDC) og igen 180grader forskudt, afhængigt at tandtal.
der hvor du har tand2 er der hvor din trigger angle er. IKKE der hvor din manglende tand er.
Styringen ser det sådan:
Find manglende tand.
Tæl tænder indtil triggerA tanden kommer.
Dette er så trigger angle.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!