Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2005, 15:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja nu er jeg endelig kommet så langt at det nu er tid for montage af triggerhjul men hvordan er det nu lige med antal grader i forhold til tdc ? skal lige siges jeg har en 36-1 hjul..

Dette skulle vel ikke være rigtigt så ?

Billede

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Senest rettet af grydesvamp 18 okt 2005, 23:08, rettet i alt 6 gange.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2005, 00:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvae nu er der 47 der har kikket men ingen svar og jeg synes at have ledt i dage vis på nettet men åbentbart de forkerte steder ? mangler stadig hjælp!

hvis man ser på min krumtap fra enden er tdc cd kl 2 og min sensor kl 5.
hvor mange grader fra tdc til den manglende tand ? og skal det måles fra midten af den manglende tand ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2005, 01:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nu når andre ikke vil - Så gør jeg lige forsøget.

Jeg føler mig ret overbevist om at princippet stadig er det samme selv om du bruger 36-1 hjul.

Altså... Din manglende tand skal komme forbi din føler ca. tændings 60 grader før TDC. Det er det samme som krumtapsgrader. Dvs. Du skal altså have din manglende tand og din føler 60 grader forskudt når motoren står i TDC på cyl 1 (så er der ikke noget at tage fejl af). Din manglende tand skal forbi føleren FØR motoren når TDC - Det gør den også som du beskriver det der.

I MegaTune vil du have mulighed for at finjustere den vinkel. Så hvis du rammer lidt ved siden af de 60 grader gør det altså ikke en skid...

Alle dage ville jeg dog stadig så vidt muligt lave hjulet justerbart.

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2005, 08:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et lille link.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2005, 08:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Nu når andre ikke vil - Så gør jeg lige forsøget.

Jeg føler mig ret overbevist om at princippet stadig er det samme selv om du bruger 36-1 hjul.

Altså... Din manglende tand skal komme forbi din føler ca. tændings 60 grader før TDC. Det er det samme som krumtapsgrader. Dvs. Du skal altså have din manglende tand og din føler 60 grader forskudt når motoren står i TDC på cyl 1 (så er der ikke noget at tage fejl af). Din manglende tand skal forbi føleren FØR motoren når TDC - Det gør den også som du beskriver det der.

I MegaTune vil du have mulighed for at finjustere den vinkel. Så hvis du rammer lidt ved siden af de 60 grader gør det altså ikke en skid...

Alle dage ville jeg dog stadig så vidt muligt lave hjulet justerbart.

V/h Christian


Det er tæt på, men ikke helt i øjet.

WheelDecoder er en frontend til MS. Styringen leder altså efter en manglende tand, og når den har fundet den tand tæller den blot tænder.

Dvs:
missing tooth kommer måske 80 grader før top. Så vælger du at trigge på feks tand2, og har trigger return i tand 10(TDC) og igen 180grader forskudt, afhængigt at tandtal.

der hvor du har tand2 er der hvor din trigger angle er. IKKE der hvor din manglende tand er.

Styringen ser det sådan:

Find manglende tand.
Tæl tænder indtil triggerA tanden kommer.
Dette er så trigger angle.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 00:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
aha se det var jo lige hvad jeg var ude efter i hører nærmere når jeg har førsøgt mig ad.. btw var det ikke en ide at lave en Ms guide for dummies?

altså en installationsvejledning på udførligt dansk evt med ilustrationer her på pp?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 10:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
grydesvamp skrev:
aha se det var jo lige hvad jeg var ude efter i hører nærmere når jeg har førsøgt mig ad.. btw var det ikke en ide at lave en Ms guide for dummies?

altså en installationsvejledning på udførligt dansk evt med ilustrationer her på pp?

Faktisk tror jeg det vilde være bedre at lave en tråd om vellykkede installationer.
Hvor den enkelte skriver udførligt om sin opsætning event. med billeder.
Jeg vil med glæde vedligeholde en såddan tråd, således at det kun bliver fakta der bliver skrevet, og alle spørgsmål vil blive slettet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 10:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jo, det ville være drønnemt hvis det ikke var fordi at der var så mange forskellige setups mht tænding.

Dem der har set min "pallemotor" plejer lynhurtigt at få et overblik over det, og det har egentligt været godt nok indtil nu. Den har kunnet besvare en del spørgsmål bare lige.

Et stort problem med en monteringsvejledning er at MS er konstant under udvikling og, utroligt nok, så tilføjes der stadigt nye ting til.

Jeg har faktisk gået og puslet med tanken om at lave en installationseksempel som 5-10 videoklip, men jeg har ikke selv kameragrejet til det, og jeg vil hellerikke poste en masse kroner efter en der har grejet.

På boost-it var det oprindeligt meningen at der skulle være en masse billedserier fra forskellige monteringer, men folk er ikke så flinke til at tage billeder undervejs, så det er meget småt med installations eksempler.

Det vil jo være fint for alle MS-folk at der var en hel stribe monteringseksempler, men der er ikke mange der har andet end "før" billede, og "efter" billede, groft sagt.

Jeg har en megalang liste med "what to do" og "what NOT to do", groft sagt en liste over oftest sete fejl ifbm MS.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nå ja.... Men så er det jo faktisk uden den store betydning hvordan hjulet sidder. Så hæller du jo bare tænder på - hehe

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja sålænge man husker at den ikke kan tælle den manglende tand, eller gå fra tand 35 til tand 5, som trigger point.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team