makzimuz skrev:
Citat:
Men eg kan give et hint indsugnings luften kommr drønene ned mod den åbne ventil. Ventilen lukker. stopper luften så bare lige på stedet.
Nej den må nødvendigvis retunere tilbage igennem røret.
Hvordan pokker vil du have at luften skulle slå tilbage? for så ville der mig bekendt blive skabt et vakum nede ved ventilen... vil du ikk prøve og forklare det morten for jeg forstår ikk hvor du vil hen...
Det er et spørgsmål om masse og hastighed (energi)
Lidt det samme princip som hvis man kaster en tennisboldtmod en væg.
Den kommer sjovt nok tilbage.
Det samme sker med luften i indsugningsrøret.
Vi bremser den ned til 0 meget hurtigt nede ved ventilen, men vi har stadig en luftmasse i røret der presser bag på.
Vi har nu dannet et lokalt overtryk nede ved ventilen og det vil forsøge at udligne til atmosfæretryk. og vil dermed gå tilbage mod enden af tragten.
Hvis vi nu kan fange det meget lille overtryk, når ventilen åner igen så har vi en gratis luft forøgelse ned i cylinderen.
Og derfor bruger man bla. spjældhuse.
Til
Finn
Jeg har ikke hørt om en ændring i naturlovene i de sidste 15 år.
Men tillod mig at påpege et muligt problem.
Ud fra egne erfaringer
Det med ikke at stole på alt hvad der står skrevet, er en sund filosofi.
Men hvis det står mange steder, og div fysiske love understøtter det.
så er der vel noget om snakken.
Hvis man kun vil gå ud fra egne erfaringer så kan det hurtigt blive meget dyrt i eksperimenter.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html