Placering af dyser
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Placering af dyser
Kunne ikke finde tråden omkring dyseplacering.
Nu har jeg fået nogle biller af den med dyser ude foran tragte.Var med ud og testkøre den.Fuck mand den trak godt.
Den laver 191 hk og den kører perfekt i alle områder.
Motorstyring er megasquirt.
Tror det bliver svært at finde flere hk med anden placering af dyser.
Nu har jeg fået nogle biller af den med dyser ude foran tragte.Var med ud og testkøre den.Fuck mand den trak godt.
Den laver 191 hk og den kører perfekt i alle områder.
Motorstyring er megasquirt.
Tror det bliver svært at finde flere hk med anden placering af dyser.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg tror heller ikke man kan finde en højere topeffekt med en anden dyseplacering.
Men bedre træk i lav-mellem området.
Men med den montering af dysebroen på karossen.
Så vilde jeg kontrollerer mine motorophæng meget tit.
Og have en stor ildslukker permanent i bilen.
Både som sikkerhed mod motorophængs brud, og længere tids kørsel i det omdrejnings område hvor benzin luft blandingen bliver spøttet ud af tragtene.
Generatoren sidder jo lige neden under spjældhusene.
MVH
Morten
Men bedre træk i lav-mellem området.
Men med den montering af dysebroen på karossen.
Så vilde jeg kontrollerer mine motorophæng meget tit.
Og have en stor ildslukker permanent i bilen.
Både som sikkerhed mod motorophængs brud, og længere tids kørsel i det omdrejnings område hvor benzin luft blandingen bliver spøttet ud af tragtene.
Generatoren sidder jo lige neden under spjældhusene.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Motor sidder 100% fast.
Den har da kørt 15 omgange på nurenberg ring a 22 km med fuld hane.
Hvilket område spytter den benzin ud af tragte????
MVH Finn
Det kan man ikke med bestemthed sige, medmindre man Har hele indsugnings lænden, og alle data på motoren.og selv da er det næsten umuligt at beregne.
Den bedste indikaton vil være at finde i VE tabellen.
En lidt underlig top ved 100 kpa og du har fundet området.
Hvor at indsugningen ikke passer i længden. og puls tuningen ikke virker.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis du tror det er teori.
Så lav en kasse omkring tragtene, med et afløb ned i en beholder.
Kør en måneds tid og aflæs benzinstanden.
Jeg stødte selv på fenomenet for 15 år siden hvor jeg havde 1/4 l benzin
Skvulpende rundt i bunden af luftfilter kassen.
I F1 er indsugnings systemet isoleret fra det varme motorrum.
Da de værdsætter høj effekt, Og ved at der er flere iltmolekyler i kold luft pr. volumen enhed, end der er i forvarmet luft fra motorrummet.
MVH
Morten
Så lav en kasse omkring tragtene, med et afløb ned i en beholder.
Kør en måneds tid og aflæs benzinstanden.
Jeg stødte selv på fenomenet for 15 år siden hvor jeg havde 1/4 l benzin
Skvulpende rundt i bunden af luftfilter kassen.
I F1 er indsugnings systemet isoleret fra det varme motorrum.
Da de værdsætter høj effekt, Og ved at der er flere iltmolekyler i kold luft pr. volumen enhed, end der er i forvarmet luft fra motorrummet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19