Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 okt 2005, 20:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kunne ikke finde tråden omkring dyseplacering.
Nu har jeg fået nogle biller af den med dyser ude foran tragte.Var med ud og testkøre den.Fuck mand den trak godt.
Den laver 191 hk og den kører perfekt i alle områder.
Motorstyring er megasquirt.
Tror det bliver svært at finde flere hk med anden placering af dyser.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2005, 20:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Anden vinkel

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 18:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvad med tomgang ? hordan fungerede det ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 19:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det fungere fint.Det står faktisk meget stille.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 20:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg tror heller ikke man kan finde en højere topeffekt med en anden dyseplacering.
Men bedre træk i lav-mellem området.

Men med den montering af dysebroen på karossen.
Så vilde jeg kontrollerer mine motorophæng meget tit.
Og have en stor ildslukker permanent i bilen.
Både som sikkerhed mod motorophængs brud, og længere tids kørsel i det omdrejnings område hvor benzin luft blandingen bliver spøttet ud af tragtene.

Generatoren sidder jo lige neden under spjældhusene.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 20:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Motor sidder 100% fast.
Den har da kørt 15 omgange på nurenberg ring a 22 km med fuld hane.
Hvilket område spytter den benzin ud af tragte????
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 20:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Motor sidder 100% fast.
Den har da kørt 15 omgange på nurenberg ring a 22 km med fuld hane.
Hvilket område spytter den benzin ud af tragte????
MVH Finn


Det kan man ikke med bestemthed sige, medmindre man Har hele indsugnings lænden, og alle data på motoren.og selv da er det næsten umuligt at beregne.
Den bedste indikaton vil være at finde i VE tabellen.
En lidt underlig top ved 100 kpa og du har fundet området.
Hvor at indsugningen ikke passer i længden. og puls tuningen ikke virker.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 21:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu er vi vist ude i noget teori igen.
Så ikke noget sprøjteri imens den gik.
Tror kun det er teori,fodi da de brugte de i formel1 var der garantert mange flere MEGET varme elementer omkring motor,end her.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 21:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis du tror det er teori.
Så lav en kasse omkring tragtene, med et afløb ned i en beholder.
Kør en måneds tid og aflæs benzinstanden.

Jeg stødte selv på fenomenet for 15 år siden hvor jeg havde 1/4 l benzin
Skvulpende rundt i bunden af luftfilter kassen.

I F1 er indsugnings systemet isoleret fra det varme motorrum.
Da de værdsætter høj effekt, Og ved at der er flere iltmolekyler i kold luft pr. volumen enhed, end der er i forvarmet luft fra motorrummet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2005, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Så må det havde været lavet på en anden måde.Fordi motorrum var helt tørt.
Hvis din teori passer ,tror jeg også den var brændt efter alle de omgang på ringen.Men vil da gerne spørge ham og der sprøjter lidt ud. :D
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team