Erfaringer med:Golf 3 Gti 8v

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Myth
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17 aug 2005, 12:52

Erfaringer med:Golf 3 Gti 8v

#1 Indlæg af Myth »

Hejsa

Jeg har fundet mig en billig Golf 3 gti 8v, og det er jo fint nok.. men men sådan en er jo ikke verdens mest ophidsende rent motormæssigt.. Nogle der har nogle gode råd/erfaringer med ting der kan laves ved sådan en? Jeg har overvejet turbo/komp. men det er pt for dyrt og tidskrævende. Hvor stor er forskellen på 8v og 16v motoren, er det bare topstykke og manifold'er eller også stempler m.v. ?`

Håber på nogle gode svar :-)
roeden
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22 aug 2003, 12:37

Re: Erfaringer med:Golf 3 Gti 8v

#2 Indlæg af roeden »

der er en del forskel. der er ikke det vilde at hente på sådan en 8v'er ved konventionel tuning. du kan dog med turbo hente 170-200hk men det koster jo. hvis du skal have mange heste så få fat i en 16v'er der er mange heste at hente med turbo(over 400hk)
Roeden
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Erfaringer med:Golf 3 Gti 8v

#3 Indlæg af KKH »

roeden skrev:der er en del forskel. der er ikke det vilde at hente på sådan en 8v'er ved konventionel tuning. du kan dog med turbo hente 170-200hk men det koster jo. hvis du skal have mange heste så få fat i en 16v'er der er mange heste at hente med turbo(over 400hk)
Roeden


ja ja.. nu syndes jeg du får forskellen mellem 8 og 16v til at lyde større end den er. De penge der skal i en 16v for at få den "over 400hk" :shock: kommer du også langt med en 8v, i hvert falt meget mere end "170-200hk"!

Læs evt. den historie under tuningshistorier om den GTI 8V der får kompressor på http://powerpage.dk/tuningshistorier-filer/vw/vw.htm
Besvar