Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked

Hejsa

Jeg har fundet mig en billig Golf 3 gti 8v, og det er jo fint nok.. men men sådan en er jo ikke verdens mest ophidsende rent motormæssigt.. Nogle der har nogle gode råd/erfaringer med ting der kan laves ved sådan en? Jeg har overvejet turbo/komp. men det er pt for dyrt og tidskrævende. Hvor stor er forskellen på 8v og 16v motoren, er det bare topstykke og manifold'er eller også stempler m.v. ?`

Håber på nogle gode svar :-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

der er en del forskel. der er ikke det vilde at hente på sådan en 8v'er ved konventionel tuning. du kan dog med turbo hente 170-200hk men det koster jo. hvis du skal have mange heste så få fat i en 16v'er der er mange heste at hente med turbo(over 400hk)
Roeden

Junior Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
roeden skrev:
der er en del forskel. der er ikke det vilde at hente på sådan en 8v'er ved konventionel tuning. du kan dog med turbo hente 170-200hk men det koster jo. hvis du skal have mange heste så få fat i en 16v'er der er mange heste at hente med turbo(over 400hk)
Roeden

ja ja.. nu syndes jeg du får forskellen mellem 8 og 16v til at lyde større end den er. De penge der skal i en 16v for at få den "over 400hk" :shock: kommer du også langt med en 8v, i hvert falt meget mere end "170-200hk"!

Læs evt. den historie under tuningshistorier om den GTI 8V der får kompressor på http://powerpage.dk/tuningshistorier-filer/vw/vw.htm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time