Jeg har fundet mig en billig Golf 3 gti 8v, og det er jo fint nok.. men men sådan en er jo ikke verdens mest ophidsende rent motormæssigt.. Nogle der har nogle gode råd/erfaringer med ting der kan laves ved sådan en? Jeg har overvejet turbo/komp. men det er pt for dyrt og tidskrævende. Hvor stor er forskellen på 8v og 16v motoren, er det bare topstykke og manifold'er eller også stempler m.v. ?`
der er en del forskel. der er ikke det vilde at hente på sådan en 8v'er ved konventionel tuning. du kan dog med turbo hente 170-200hk men det koster jo. hvis du skal have mange heste så få fat i en 16v'er der er mange heste at hente med turbo(over 400hk)
Roeden
roeden skrev:der er en del forskel. der er ikke det vilde at hente på sådan en 8v'er ved konventionel tuning. du kan dog med turbo hente 170-200hk men det koster jo. hvis du skal have mange heste så få fat i en 16v'er der er mange heste at hente med turbo(over 400hk) Roeden
ja ja.. nu syndes jeg du får forskellen mellem 8 og 16v til at lyde større end den er. De penge der skal i en 16v for at få den "over 400hk" kommer du også langt med en 8v, i hvert falt meget mere end "170-200hk"!