vw 1.8 Gti med tryk, tændings avancering???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

vw 1.8 Gti med tryk, tændings avancering???

#1 Indlæg af ford p7 biturbo »

Har lige et spørgsmål
Hvad kan man bruge af sager til at få tændingen til at avancere på sådan en motor, for at undgå tændingsbanken.
Jeg har fået fart i en dims fra en saab der giver mere benz når der kommer tryk på, så det problem er løst.
Ihvertfald indtil jeg vil have mere tryk på :D
Jeg har en megasquirt box til at ligge, kunne selvfølgelig montere den og bruge edis tænding, men hvis der var en nemmere løsning så vil det være at foretrække.
Kan jeg bruge tændingen fra en g60 evt ???
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#2 Indlæg af Jakob Hansen »

Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...
Billede
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#3 Indlæg af ford p7 biturbo »

Jakob Hansen skrev:Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...


der sidder en trykregulator af en slags på ind og ud ved benzinen, som aktiveres ved tryk fra turboen. det kommer fra en saab 900turbo.
ved ikke ret meget om den andet en jeg har fået den af en kammert der er gået over til megasquirt.

her er lige et billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

;-)

Tror du skulle følge din kammerat, eller finde en passende mursten at lægge under speederen.


Du kan selvf. tage den på den hårde måde, ved at prøve med forskellige vacuumdåser, ved at modificere dem med en fil(flytte stoppet) og generelt lege med det hele i et års tid, og når du har opgivet det, SÅ montere noget der kan styre din motor.

Iøvrigt; hvorfor vil du avancere tændingen hvis du tændingsbanker nu??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Hej.

Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.

Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!

V/h Christian
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#6 Indlæg af ford p7 biturbo »

[quote="Havneren"]Hej.

Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.

Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!

Var det på den orginale fordeler???
Og ja det bedste var nok at smide MS på men så skal jeg lave alt sprøjtet om og det her er bare en fra A til B bil.
Grunden til der skal tryk på er at min kammy´s golf 1 diesel er hurtigere ogh det kan vi jo ikke have :D
TDtweeks
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Geografisk sted: Nordjylland

#7 Indlæg af TDtweeks »

Husk nu jesper at nævne at det er en 49 hk diesel der rykker din 1.8 gti rundt på ryggen :D haha

kom du bare med det tryk så leger vi igen du holdt jo stadig ivejen sidst :shock:
MVH
Heine
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#8 Indlæg af Wildert »

Hvorfor ikke bare smide den MS på til kun at styre tændingen hvis du er så bekymret for at ombygge sprøjtet? Det tager ikke ret lang tid...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
havnerenn

#9 Indlæg af havnerenn »

Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.

Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.

V/h Christian
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#10 Indlæg af ford p7 biturbo »

Jeg monterer MS, det er jeg blevet enig med mig selv om...
Men planerne med tryk er lige blevet udsat lidt endnu da ham københavneren jeg havde købt kompressor solgte til en anden :evil: og bare lod være med at sende den til mig selv om det hele var aftalt. Jeg hader de typer :evil:

havnerenn skrev:Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.

Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.

V/h Christian
Besvar