Har lige et spørgsmål
Hvad kan man bruge af sager til at få tændingen til at avancere på sådan en motor, for at undgå tændingsbanken.
Jeg har fået fart i en dims fra en saab der giver mere benz når der kommer tryk på, så det problem er løst.
Ihvertfald indtil jeg vil have mere tryk på Jeg har en megasquirt box til at ligge, kunne selvfølgelig montere den og bruge edis tænding, men hvis der var en nemmere løsning så vil det være at foretrække.
Kan jeg bruge tændingen fra en g60 evt ???
Jakob Hansen skrev:Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...
der sidder en trykregulator af en slags på ind og ud ved benzinen, som aktiveres ved tryk fra turboen. det kommer fra en saab 900turbo.
ved ikke ret meget om den andet en jeg har fået den af en kammert der er gået over til megasquirt.
Tror du skulle følge din kammerat, eller finde en passende mursten at lægge under speederen.
Du kan selvf. tage den på den hårde måde, ved at prøve med forskellige vacuumdåser, ved at modificere dem med en fil(flytte stoppet) og generelt lege med det hele i et års tid, og når du har opgivet det, SÅ montere noget der kan styre din motor.
Iøvrigt; hvorfor vil du avancere tændingen hvis du tændingsbanker nu??
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.
Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!
Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.
Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!
Var det på den orginale fordeler???
Og ja det bedste var nok at smide MS på men så skal jeg lave alt sprøjtet om og det her er bare en fra A til B bil.
Grunden til der skal tryk på er at min kammy´s golf 1 diesel er hurtigere ogh det kan vi jo ikke have
Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.
Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.
Jeg monterer MS, det er jeg blevet enig med mig selv om...
Men planerne med tryk er lige blevet udsat lidt endnu da ham københavneren jeg havde købt kompressor solgte til en anden og bare lod være med at sende den til mig selv om det hele var aftalt. Jeg hader de typer
havnerenn skrev:Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog. Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.
Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.