Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har lige et spørgsmål
Hvad kan man bruge af sager til at få tændingen til at avancere på sådan en motor, for at undgå tændingsbanken.
Jeg har fået fart i en dims fra en saab der giver mere benz når der kommer tryk på, så det problem er løst.
Ihvertfald indtil jeg vil have mere tryk på :D
Jeg har en megasquirt box til at ligge, kunne selvfølgelig montere den og bruge edis tænding, men hvis der var en nemmere løsning så vil det være at foretrække.
Kan jeg bruge tændingen fra en g60 evt ???

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...

Titel:
Medlem

Jakob Hansen skrev:
Hvad er det for en dims, fra en Saab, du har fået fat i? Jeg skal nemlig selv have givet min RST noget mere benzin under tryk...

der sidder en trykregulator af en slags på ind og ud ved benzinen, som aktiveres ved tryk fra turboen. det kommer fra en saab 900turbo.
ved ikke ret meget om den andet en jeg har fået den af en kammert der er gået over til megasquirt.

her er lige et billede

Titel:
Moderator

;-)

Tror du skulle følge din kammerat, eller finde en passende mursten at lægge under speederen.

Du kan selvf. tage den på den hårde måde, ved at prøve med forskellige vacuumdåser, ved at modificere dem med en fil(flytte stoppet) og generelt lege med det hele i et års tid, og når du har opgivet det, SÅ montere noget der kan styre din motor.

Iøvrigt; hvorfor vil du avancere tændingen hvis du tændingsbanker nu??

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Hej.

Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.

Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!

V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

[quote="Havneren"]Hej.

Jeg havde, før jeg lavede MS på den, netop lavet et justerbart stop i vacum/tryk avanceringen på fordeleren. Det kørte jeg med længe og hørte aldrig tændingsbanken. Jeg havde sænket kompressionen til liiiige under 8:1 og fjernet skarpe kanter i forbrændingskammeret + nogle liiigt koldere tændrør osv.

Det KAN lade sig gøre og det KAN også komme til at virke, MEN den eneste RIGTIGE løsning med godt hold (også for effekt) er at smide den MS på!

Var det på den orginale fordeler???
Og ja det bedste var nok at smide MS på men så skal jeg lave alt sprøjtet om og det her er bare en fra A til B bil.
Grunden til der skal tryk på er at min kammy´s golf 1 diesel er hurtigere ogh det kan vi jo ikke have :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Husk nu jesper at nævne at det er en 49 hk diesel der rykker din 1.8 gti rundt på ryggen :D haha

kom du bare med det tryk så leger vi igen du holdt jo stadig ivejen sidst :shock:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hvorfor ikke bare smide den MS på til kun at styre tændingen hvis du er så bekymret for at ombygge sprøjtet? Det tager ikke ret lang tid...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.

Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.

V/h Christian

Titel:
Medlem

Jeg monterer MS, det er jeg blevet enig med mig selv om...
Men planerne med tryk er lige blevet udsat lidt endnu da ham københavneren jeg havde købt kompressor solgte til en anden :evil: og bare lod være med at sende den til mig selv om det hele var aftalt. Jeg hader de typer :evil:

havnerenn skrev:
Ja... Smid nu det MS på. Du kan endda bare bruge hallgiveren i din strømfordeler til at trigge den. Det gør jeg. Jeg tror næsten at du også kan bruge dit tændingsmodul endda... Måske har den din omdr begrænser indbygget dog.
Det er er RET simpelt ledningsnet der skal til... Vi snakker 4 ledninger til MS boksen. Jeg vil mene du kan lade være med at slutte tempfølere til nemlig. Ellers er det 6 ledninger.

Men ellers... Ja, det var en original fordeler. Jeg har den faktisk stadig liggende pakket fint ind på hylden - glasblæst og larkeret. Kunne måske overtales til at sælge hvis det er.

V/h Christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time