Jakob Hansen skrev:
Hvis den måde der er vist på tegnigen er den rigtige måde at montere en bleed valve på, hvorfor laver man så det ben der lufte ud til det fri rillet?
Fordi man i visse tilfælde vil montere ventilen i kabinen, og dermed have behov for at lede det flow man "bleeder" ud til motorrummet igen (der kommer jævnt meget luft igennem og dermed både lugt og især suselyde er noget man gerne vil af med.)
Jakob Hansen skrev:
Jeg har læst omkring at man med fordel vil kunne lave slangerne der kommer fra henholdsvis turbo og actuator meget lange (1m), da dette vil resultere i mere præcis styring vha. bleed valve samtidig med at lydetrykket kommer hurtigere. Er der nogen der kan forklare mig det.
Præcis styring, mnjaeøeh, årsagen til at montere ekstra lange slanger er for at undgå begrebet "wastegate creep". De ekstra lange slanger vil forsinke tiden før wastegaten "ser" tryk, og dermed begynder at åbne. Ved at forsinke trykket vil wastegaten være helt lukket indtil trykket når gennem slangerne, og du vil derfor opleve en hurtigere spooluptid, sammenlignet med standard styring.