Anonymous skrev:
På min Gaaarlf er det ikke så hamrende nemt må jeg sige. Der sidder kontakter på - men ikke "forklædt som TPS" - men derimod en på oversiden, og en på undersiden.
Som bævende nybegynder var jeg derfor ingenlunde interesseret i at afskære mig fra muligheden for at vende tilbage til den originale styring ved at molestrere spjældhuset så inderligt som der skulle til. Tror en del andre har det på samme måde, og derfor starter med at springe let og elefant over TPS'en.
En "opsang" ala den Henrik lige er kommet med er jeg ikke sikker på er løsningen til at ændre på denne utryghed ved et helt nyt system som man selv eller en anden amatør har samlet, og man nu skal betro sin motor til.
Opsang og opsang.....
Hvis man monterer det og stadigt ikke helt tror på at det kan køre, så kan man montere en TPS direkte på kablet, bare man har en 6mm bolt, et gammelt loftsbræt, en stump wire fra en cykel og en kronemuffe og ej at forglemme 50cm gaffatape.nåja, der mangler en returfjeder til TPSen, den skal lige med.
PS: Megasquirt er nok ikke liige byggesættet man skal _begynde_ med. Man skal nok lige samle et McLoud horn først, og få det til at virke
Det er jo set at folk har undladt vandtemperatursensoren, fordi gevindet ikke passede, undladt lufttemperatursensoren fordi man så skulle bore hul i indsugningsrøret, undladt O2sensoren fordi man ikke gad pille forrøret af, og TPSen fordi der ikke var een i forvejen.
Bilen kan godt køre, meen der er lige et par detaljer omkring koldstart,varmstart,speederrespons og kørbarhed der mangler......
Bottomline; hvis man vil prøve det uden, så kan det lade sig gøre, men resultaterne er derefter. På den anden side; tror man ikke på det, så kan det prøves meget simpelt(med lidt fantasi!).
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!