Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:

Hvilken udformning er så den bedste?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

prøv at kigge lidt på TOYOTA 20v! forskellen på blacktop og silvertop..... den ene har knap 150 og black ca 160hk det er begge 4age 1,6 liters suge motorer fra halvfemserne. på den sorte er tragte og kammer meget større..... har du overhovedet tragte på GSIen? MVH. søren

Titel:

Du skal bare smide de spjældhuse væk, og smide den originale indsugning på :lol:

Titel:

Brian: Ja det ku du li hva :wink:

Lqs: Nej der sidder ingen tragte på. Kittet man monterer består af spjældhuse, 4 korte silikoneslanger, og plenumkammer. slangerne sidder så bare som samling af plenumkammer og spjældhuse.

Men igen. Hvad er den mest optimale udformning på et plenumkammer mht flow. Hvis jeg alligevel skal til at ha lavet et større kammer, så kan jeg ligeså godt få lavet det i den rigtige udformning :)

Titel:
Mester Medlem

ingen tragte vil meget ofte være lig med ingen bundtræk.... lyder mærkeligt at det er lavet sådan! helt sikker på der er meget at hente der. den bedste udformning af det kammer som vel i virkeligheden ikke er et plenumkammer, vil være intet kammer, men blot fri indsugning, fra guds natur.... motorstyrring, hensynet til motorens levetid og kravet til lyddæmpning.... forbyder vel dette? men større vil være bedre. MVH. søren

Titel:

Ja det ku jo så være man skulle sætte nogle tragte på, men da diameteren på de 4 huller i "plenumkammeret" ikke er større end diamteren på spjældhusene, så bliver det begrænset hvor meget tragtformet jeg kan lave disse "rør" der skal sidde på spjældhusene. Men ideen er vel at få længere indsugningsrør, så der kan komme mere flow i indsugningsluften, er det korrekt?

Da kammeret kun er 8cm dybt, så skal disse indsugningsrør ikke være meget mere end 4cm, luften skal også kunne passere uden problemer, er vi enige? :)

Titel:
det vil nok ikke være et problem (for motoren!) at sætte tragtene tættere på bagvæggen... hold 20mm afstand min. kan kassen ikke blive større? dybere? igen kig på blacktop toyota... der vender tragtene ned i kassen. MVH. søren

Titel:

Jo kassen kan godt blive dybere og lidt større, og det er sådan set også det mit spørgsmål går på, om det vil være en fordel at lave et større plenumkammer.

Jeg tror jeg har fundet ud af med mig selv at en rustfri bagpotte der er stor nok og helt cylenderformet, vil være en perfekt løsning som plenumkammer. :idea: :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time