Plenumkammer til spjældhuse: Kadett 2.0 16V

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gsi16Vdriver
Indlæg: 13
Tilmeldt: 01 aug 2005, 16:17

#11 Indlæg af Gsi16Vdriver »

Hvilken udformning er så den bedste?
Hellere blive taget af en pige på røven, end at blive røvet af en pige på taget.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

prøv at kigge lidt på TOYOTA 20v! forskellen på blacktop og silvertop..... den ene har knap 150 og black ca 160hk det er begge 4age 1,6 liters suge motorer fra halvfemserne. på den sorte er tragte og kammer meget større..... har du overhovedet tragte på GSIen? MVH. søren
BrianC
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 aug 2005, 01:41

#13 Indlæg af BrianC »

Du skal bare smide de spjældhuse væk, og smide den originale indsugning på :lol:
Gsi16Vdriver
Indlæg: 13
Tilmeldt: 01 aug 2005, 16:17

#14 Indlæg af Gsi16Vdriver »

Brian: Ja det ku du li hva :wink:

Lqs: Nej der sidder ingen tragte på. Kittet man monterer består af spjældhuse, 4 korte silikoneslanger, og plenumkammer. slangerne sidder så bare som samling af plenumkammer og spjældhuse.

Men igen. Hvad er den mest optimale udformning på et plenumkammer mht flow. Hvis jeg alligevel skal til at ha lavet et større kammer, så kan jeg ligeså godt få lavet det i den rigtige udformning :)
Hellere blive taget af en pige på røven, end at blive røvet af en pige på taget.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

ingen tragte vil meget ofte være lig med ingen bundtræk.... lyder mærkeligt at det er lavet sådan! helt sikker på der er meget at hente der. den bedste udformning af det kammer som vel i virkeligheden ikke er et plenumkammer, vil være intet kammer, men blot fri indsugning, fra guds natur.... motorstyrring, hensynet til motorens levetid og kravet til lyddæmpning.... forbyder vel dette? men større vil være bedre. MVH. søren
Gsi16Vdriver
Indlæg: 13
Tilmeldt: 01 aug 2005, 16:17

#16 Indlæg af Gsi16Vdriver »

Ja det ku jo så være man skulle sætte nogle tragte på, men da diameteren på de 4 huller i "plenumkammeret" ikke er større end diamteren på spjældhusene, så bliver det begrænset hvor meget tragtformet jeg kan lave disse "rør" der skal sidde på spjældhusene. Men ideen er vel at få længere indsugningsrør, så der kan komme mere flow i indsugningsluften, er det korrekt?

Da kammeret kun er 8cm dybt, så skal disse indsugningsrør ikke være meget mere end 4cm, luften skal også kunne passere uden problemer, er vi enige? :)
Hellere blive taget af en pige på røven, end at blive røvet af en pige på taget.
Gæst

#17 Indlæg af Gæst »

det vil nok ikke være et problem (for motoren!) at sætte tragtene tættere på bagvæggen... hold 20mm afstand min. kan kassen ikke blive større? dybere? igen kig på blacktop toyota... der vender tragtene ned i kassen. MVH. søren
Gsi16Vdriver
Indlæg: 13
Tilmeldt: 01 aug 2005, 16:17

#18 Indlæg af Gsi16Vdriver »

Jo kassen kan godt blive dybere og lidt større, og det er sådan set også det mit spørgsmål går på, om det vil være en fordel at lave et større plenumkammer.

Jeg tror jeg har fundet ud af med mig selv at en rustfri bagpotte der er stor nok og helt cylenderformet, vil være en perfekt løsning som plenumkammer. :idea: :)
Hellere blive taget af en pige på røven, end at blive røvet af en pige på taget.
Besvar