Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Jeg var ude for noget mærkeligt idag.

Jeg har kørt 600km her i weekenden uden problemer - havde monteret standard-ECU'en istedet for MS, da jeg ville være sikker på at komme hele vejen uden problemer :wink:

Ca. 10km hjemmefra gav den så lige to skud i udstødningen og så gik den død..... (Ja, det var sgu da heldigt nok, den ikke gjorde det 200km hjemmefra).

Jeg fik en kammerat til at trække mig hjem og det meste af aftenen har jeg så brugt på at fejlfinde. Fandt først ud af, at knastføleren var kortsluttet. Dette gav nogle bizarre resultater med gennemgangstesteren men da stikket røg af, var alting tilbage til normalen.

MS røg på igen og jeg konstaterer at der ingen PIP kommer fra EDIS. Checker CPS-signalet med scopet og det er så godt som fladt. En smule fnidder men ikke nok til at fremkalde genkendelsens glæde.
Ned under bilen og afmontere stikket - sætte en reserve sensor på og 'trigge' med en gaffelnøgle - dette får MS til at registrere omdrejninger og starte benzinpumpen.

Er der forresten nogen her der kan simulere 300rpm 36-1 på den måde ? :D

Nå, men tilsyneladende er CPS'en gået død - hvad f..... kan årsagen være til det ?

Jeg prøver ihvertfald at skifte den i morgen. Hvis det ikke er det, bliver bilen sgu skudt.

Mvh
Nolan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
hvis du skyder den så optag det lige på video så vi andre også har noget at glæde os over :D

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Mester Medlem

Syntes det er en skandale at du afmontere MS inden du kører :D .Det får jo netop andre uvidende til at tro det ikke er stabil.Mit er 100% stabil og jeg ville ikke afmontere selv om jeg skulle til italien i den.
MVH Finn

Titel:
Moderator

Når nu vi er ved det, så er det da sjovt at bilen "brænder sammen" så snart du genmonterede den originale styring..... :!:

, spøg til side, du har nok ødelagt cps´en. Hvad der har fået den til at stå af er jo svært at gætte på...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Syntes det er en skandale at du afmontere MS inden du kører :D .Det får jo netop andre uvidende til at tro det ikke er stabil.Mit er 100% stabil og jeg ville ikke afmontere selv om jeg skulle til italien i den.
MVH Finn

:lol:

Ja, men jeg har lidt startvanskeligheder - læs evt. under motorstyringer...
JEG anser ihvertfald ikke MS for at være stabilt PÅ MIN VOGN endnu.
Men læg lige mærke til, at jeg fandt fejlen vha. MS..... Også dér er den standard ECU'en overlegen.

Nå men fejlen er ihvertfald lokaliseret. CPS'en er død. Kig på billedet og kom med et bud på, hvorfor.

Mvh
Nolan

Vedhæftede filer:
IM001264.JPG
IM001264.JPG [ 36.01 KiB | Vist 1610 gange ]

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
En smed med sin store grimme hammer :wink:
Hvor didder sensoren i koblingshuset så kan det være en gammel skade fra en tidligere sprængt kobling, eller en klumpet mekanikker der har skiftet svinghjulet.
MS er utoligt stabilt jeg har vel rundet ca 35000 km.
Og bilen har kun stået stille grundet mekaniske fejl ikke MS.
Planlægger en tur til LEmans næste år, og jeg er ikke bange for holdbarheden.
Men vil alligevel tage den bærbare med, for at fintune de høje omdrejninger under tryk.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
RSV skrev:
hvis du skyder den så optag det lige på video så vi andre også har noget at glæde os over :D

hva silvan!!! skal man over knæ'et Billede

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

RSV skrev:

Den kører igen, så jeg må desværre skuffe dig og i andre.

Tjah, jeg ved sgu ikke - der sad en hel del 'gnyf' rundt i kanten af svinghjulet. Gammelt fastgroet koblingsstøv o.l. med forskellige mere faste ingredienser iblandet.....

Jeg har renset det rigtigt godt af og jeg har ikke konstateret nogen grater eller lignende, der kunne gøre det af med den nye sensor.

Mht. til MS, så skiftede jeg til den originale ECU pga. tidligere erfaringer med "Wife Acceptance Factor". Se det lige for jer:

Scenarie 1: Vi kører det halve af DK rundt med MS - 10km hjemmefra giver bilen op... Hvor ligger skylden ?
    Scenarie 2: Vi kører det halve af DK rundt med standard ECU'en - 10km hjemmefra giver bilen op.... Hvor ligger skylden nu ?

Havde den nu givet op med MS i bilen, så havde det helt klart været derfor. INGEN forklaringer kunne have ophævet det faktum.

Nu 'får' jeg stadig lov at skrue uden hendes indblanding og dermed har jeg gjort livet lettere for mig selv.

:lol:

DERFOR !!

Mvh
Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
so true.. so true..

Billede

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hva så, er den blevet bedre til at starte nu så? For hvis den CPS her set sådan ud i længere tid kan det da godt være at det er derfor!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time