Jeg var ude for noget mærkeligt idag.
Jeg har kørt 600km her i weekenden uden problemer - havde monteret standard-ECU'en istedet for MS, da jeg ville være sikker på at komme hele vejen uden problemer
Ca. 10km hjemmefra gav den så lige to skud i udstødningen og så gik den død..... (Ja, det var sgu da heldigt nok, den ikke gjorde det 200km hjemmefra).
Jeg fik en kammerat til at trække mig hjem og det meste af aftenen har jeg så brugt på at fejlfinde. Fandt først ud af, at knastføleren var kortsluttet. Dette gav nogle bizarre resultater med gennemgangstesteren men da stikket røg af, var alting tilbage til normalen.
MS røg på igen og jeg konstaterer at der ingen PIP kommer fra EDIS. Checker CPS-signalet med scopet og det er så godt som fladt. En smule fnidder men ikke nok til at fremkalde genkendelsens glæde.
Ned under bilen og afmontere stikket - sætte en reserve sensor på og 'trigge' med en gaffelnøgle - dette får MS til at registrere omdrejninger og starte benzinpumpen.
Er der forresten nogen her der kan simulere 300rpm 36-1 på den måde ?
Nå, men tilsyneladende er CPS'en gået død - hvad f..... kan årsagen være til det ?
Jeg prøver ihvertfald at skifte den i morgen. Hvis det ikke er det, bliver bilen sgu skudt.
Mvh
Nolan