MS & EDIS - Så kom der liv.....

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#11 Indlæg af Nolan »

Jeg har lige opgraderet firmware idag, da idle-reguleringen ikke fungerede ordentligt i 21u. Den er ikke afprøvet endnu.

Skal lige have prøvet de forskellige ting af før jeg går videre.

Den starter fint kold som varm, som det er nu. Den skal bare holdes lidt på gassen, så jeg ser frem til at 24s-koden skal prøves af i morgen.

/Nolan
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Jeg vilde personligt vente med tomgangscoden indtil jeg var meget sikker på at Ve tabellen var helt 100 ved tomgang.
Ellers har du 2 parametre du skal justere på en gang.
Og tomgangs coden i ver 25 er heller ikke optimal, men dog brugbar.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#13 Indlæg af Nolan »

Morten VJ skrev:Jeg vilde personligt vente med tomgangscoden indtil jeg var meget sikker på at Ve tabellen var helt 100 ved tomgang.
Ellers har du 2 parametre du skal justere på en gang.
Og tomgangs coden i ver 25 er heller ikke optimal, men dog brugbar.

MVH

Morten


Ja, men problemet er bare, at der er 100% lukket for luft hvis ikke enten spjæld eller tomgangsventil er åben......

Den KAN ikke idle uden tomgangsventilen. Jeg kan self holde den på gassen men så er der jo andre ting, der spiller ind.

Kunne jeg nu bare få den til at køre med en fast åbning var jeg jo godt hjulpet og det ser det ud til at jeg kan med 24s-koden.

/Nolan
Besvar