Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 jun 2005, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hey.... er der nogen som ved hvilket ting der står først af på sådan en sven..... jeg har hørt de chipper dem til 250-260hk..... men jeg har også hørt at det ikke kan holde..... men det må da være mulig at få den til at holde med....??? andre stempler, plejlstænger, lejer..... eller hvad pokker det nu er der står af.

_________________
Billede


Senest rettet af Mads B (dk) 13 jul 2005, 16:54, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2005, 21:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis toppakningen er af den nye type, og kølingen er ok.
Så er det lejerne i gearkassen der først melder fejl.
Og det gør de på en standart motor efter ca 100. 000 km, eller derunder.
Ellers er motoren generelt relativt skudsikker til de effekter du efterlyser.
Bortset fra det sædvanlige oliespild, og løse pindbolte til udstødnings manifolden. Defekte ecuer, hængende ventiler, grundet koks, og hul i stemplet, grundet defekte ecuer.

Mit råd vil være hold den standart, da den har rigeligt med problemer som såddan.

Ellers er det en meget fin bil.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2005, 23:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
ja.... du ved den skal jo have mere og mere...... efter at have fundet nogen rover forums jeg har læst mig frem till at de skifter stempler og plejlstænger..... krumtappen skulle kunne holde til omkring 450hk, men skulle have lige bløde nok lejesøler..... der er vist også et trik med diesel krumtap og plejlstænger da sølerne er større på den....

Bilen er ikke købt endnu, men derfor kan man jo godt undersøge mulighederne :-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2005, 01:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Jeg har topstykke og orginale knaster og en enkel ecu liggende til sådan en, hvis du en dag mangler :D

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2005, 23:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Okie.... det skal jeg huske..... hvordan kan du være du disse dele på lager.....?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2005, 00:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Det er noget jeg har fra en havareret motor og ecuén var jeg lidt for hurtigt ude med :oops:

Er du kørt helt død i 405?

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2005, 00:30 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ja, kommer løven på banen? 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2005, 13:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Nej.... nu vil jeg have noget nyt/andet..... og det skal have turbo fra fabrikken

Så.... hvis der er nogen der mangler nogle stumper så har jeg en del i overskud

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2005, 11:32 
Mads B 405 2.0 skrev:
ja.... du ved den skal jo have mere og mere...... efter at have fundet nogen rover forums jeg har læst mig frem till at de skifter stempler og plejlstænger..... krumtappen skulle kunne holde til omkring 450hk, men skulle have lige bløde nok lejesøler..... der er vist også et trik med diesel krumtap og plejlstænger da sølerne er større på den....

Bilen er ikke købt endnu, men derfor kan man jo godt undersøge mulighederne :-)


hey..

har du evt et link til det forum..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2005, 17:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Anonymous skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:
ja.... du ved den skal jo have mere og mere...... efter at have fundet nogen rover forums jeg har læst mig frem till at de skifter stempler og plejlstænger..... krumtappen skulle kunne holde til omkring 450hk, men skulle have lige bløde nok lejesøler..... der er vist også et trik med diesel krumtap og plejlstænger da sølerne er større på den....

Bilen er ikke købt endnu, men derfor kan man jo godt undersøge mulighederne :-)


hey..

har du evt et link til det forum..


http://forums.mg-rover.org/

http://www.rovertech.net/

http://www.roverdose.co.uk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team