Rover 620Ti / Nissan 200sx ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Rover 620Ti / Nissan 200sx ???

#1 Indlæg af Mads B (dk) »

hey.... er der nogen som ved hvilket ting der står først af på sådan en sven..... jeg har hørt de chipper dem til 250-260hk..... men jeg har også hørt at det ikke kan holde..... men det må da være mulig at få den til at holde med....??? andre stempler, plejlstænger, lejer..... eller hvad pokker det nu er der står af.
Senest rettet af Mads B (dk) 13 jul 2005, 17:54, rettet i alt 1 gang.
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hvis toppakningen er af den nye type, og kølingen er ok.
Så er det lejerne i gearkassen der først melder fejl.
Og det gør de på en standart motor efter ca 100. 000 km, eller derunder.
Ellers er motoren generelt relativt skudsikker til de effekter du efterlyser.
Bortset fra det sædvanlige oliespild, og løse pindbolte til udstødnings manifolden. Defekte ecuer, hængende ventiler, grundet koks, og hul i stemplet, grundet defekte ecuer.

Mit råd vil være hold den standart, da den har rigeligt med problemer som såddan.

Ellers er det en meget fin bil.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

ja.... du ved den skal jo have mere og mere...... efter at have fundet nogen rover forums jeg har læst mig frem till at de skifter stempler og plejlstænger..... krumtappen skulle kunne holde til omkring 450hk, men skulle have lige bløde nok lejesøler..... der er vist også et trik med diesel krumtap og plejlstænger da sølerne er større på den....

Bilen er ikke købt endnu, men derfor kan man jo godt undersøge mulighederne :-)
Billede
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Jeg har topstykke og orginale knaster og en enkel ecu liggende til sådan en, hvis du en dag mangler :D
Mvh Martin
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

Okie.... det skal jeg huske..... hvordan kan du være du disse dele på lager.....?
Billede
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#6 Indlæg af martin306xsi »

Det er noget jeg har fra en havareret motor og ecuén var jeg lidt for hurtigt ude med :oops:

Er du kørt helt død i 405?
Mvh Martin
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#7 Indlæg af JPP »

Ja, kommer løven på banen? 8)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#8 Indlæg af Mads B (dk) »

Nej.... nu vil jeg have noget nyt/andet..... og det skal have turbo fra fabrikken

Så.... hvis der er nogen der mangler nogle stumper så har jeg en del i overskud
Billede
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

Mads B 405 2.0 skrev:ja.... du ved den skal jo have mere og mere...... efter at have fundet nogen rover forums jeg har læst mig frem till at de skifter stempler og plejlstænger..... krumtappen skulle kunne holde til omkring 450hk, men skulle have lige bløde nok lejesøler..... der er vist også et trik med diesel krumtap og plejlstænger da sølerne er større på den....

Bilen er ikke købt endnu, men derfor kan man jo godt undersøge mulighederne :-)


hey..

har du evt et link til det forum..
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#10 Indlæg af Mads B (dk) »

Anonymous skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:ja.... du ved den skal jo have mere og mere...... efter at have fundet nogen rover forums jeg har læst mig frem till at de skifter stempler og plejlstænger..... krumtappen skulle kunne holde til omkring 450hk, men skulle have lige bløde nok lejesøler..... der er vist også et trik med diesel krumtap og plejlstænger da sølerne er større på den....

Bilen er ikke købt endnu, men derfor kan man jo godt undersøge mulighederne :-)


hey..

har du evt et link til det forum..


http://forums.mg-rover.org/

http://www.rovertech.net/

http://www.roverdose.co.uk
Billede
Besvar