Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 13:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 maj 2005, 00:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvad er idéen med sådan nogle?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2005, 21:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
At de er koldere - Siger vel sig selv egentligt! Passer altså til en varmere forbrænding...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 17:28 
det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...

så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 22:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
skou skrev:
det betyder at de ikke så nemt bliver varme = de gløder og ender derfor med at brænde hul i et stempel...

så med god grund vælger man kolde tændrør på nogen biler....


Det er nu altså ikke tændrørene, der brænder hul i stemplerne......
Derimod kan tændrør, der er for varme til motoren blive så varme at de antænder brændstoffet uden at gnisten behøver at springe, såkaldt pre-ignition. Det siger næsten sig selv at det svarer til en voldsom avancering af tændingen og det er dét der brænder hul i stemplerne.

Tændrøret skal passe til motoren. Hvis motoren laves "gladere" skal man sommetider gå et trin ned i temp. Hvis du skruer tændrørene ud efter en frisk tur kan du se på belægningerne om de passer til motoren; sodet tændrør = røret er for koldt og en glasuragtig gullig eller hvid belægning = røret er for varmt.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2005, 06:48 
kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2005, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Anonymous skrev:
kan man se hvor fed forbrændingen har været samtidig?


Hold nu op - blandingen skal selfølgelig være på plads inden du foretager denne test.......

:x

/Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team