Hej
Så er jeg her igen, vi har kørt løb i weekenden, det gik ok.
Men det var trial og ikke formula offroad, så jeg fik ikke brug for den store effekt.
Måtte dog lige en tur om på skjoldet.
Citat:
Spirrillen
Hvad med at se det fra en helt anden synsvinkel.
Har du brug for topeffekten? eller er det momentet i bunden du er efter?
Buntræk i en b230et laves således.
1. skift topstykke til et fra en A motor, og sælg mig det gamle
2. Find en t knast.
3.Turbo og manifold fra en 940.
4 Megasquirt eller lignene.
5. Her bliver det dyrt. en marinekrumtap med opgraderede plejlstænger, og stempler.
Maks. ydelse ikke meget over 200 hk, men tilgængæld et moment der vil noget helt fra bunden.
1. Hvad er forskellen på et portet 530 og et A topstykke?
2. T knast er på ønskelisten, hvis der er en der ligger inde med sådan en.
3. Turbomanifold er fra en 940, turboen bliver skiftet til en T03-04 hybrid.
4. Megasquirt er helt bestemt også på listen, hvor kan jeg få fat i det henne? (gerne til en fornuftig pris)
5. Hvad er ca. prisen på marinekrumtap o.s.v.
Vil der med denne opsætning ikke kunne lades lidt hårdere, med nogle størrere dyser?
Men tilbage til spørgsmålet.
Jeg har brug for topeffekten, men ønsker et godt bundtræk, ved godt det ikke er let.
Lattergassen er ikke helt fejet af bordet endnu, jeg tænker på om kunne montere dyserne i trin, så de åbner en efter en, for at mindske det kolossale ryk, jeg har set det giver.
For det er helt rigtigt, at det er næsten umuligt at styre i løst underlag.
På den anden side, er der jo folk der kører med det, også med succes.
Men jeg kan godt se problemet i, at med turbo giver det jo nærmest dobbelt ryk, ved at den også puster møllen op, deraf tanken om trinvis dosering.
Men hvis der findes en fornuftigere løsning, er jeg mere tilbøjelig til at tage den.
VH
Palle