Spirillen skrev:
Tak for hjælpen
Men jeg syntes ikke, der stod noget jeg kunne bruge.
Det jeg tænker på er, et system der laver en forbrænding, i udstødningsmanifolden, for at lave turbotryk allerede i tomgang.
Har kun hørt nogle historier om det, men tænkte, at der nok var nogen af jer på denne side,der vidste lidt om det.
Alternativet kan jo være, at man selv skal igang med et eksperiment.
Palle
Der findes en launchcontrol option i flere motorstyringer, feks megasquirt og TEC3. Begge virker på den måde at du aktiverer systemet via en kontakt, hvorefter du kan holde fuldgas på motoren uden den stiger i omdrejninger. Der findes et par forskellige filosofier til at regulere det efter, alt afhængig af hvor vild motoren er.
Feks kan man sætte systemet op så tændingen skrider bagud når det er aktivt. Herved forrykkes forbrændingen, så den "brænder af ud i udstødningen" så at sige. Dette giver øjeblikkeligt ladetryk.
Kombineret med en kontakt på koblingen kan du flatshifte(hvis mekanikken kan tåle det!) uden speederløft, og uden tab af ladetryk.
Hvilken motorstyring bruger du nu?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!