Selvf. må man aldrigt suge igennem et fint filter, eller rettere: man må aldrigt indsætte noget som helst før en pumpe der kan lave et nævneværdigt trykfald.
Ang. trykregulator, filtre, og sammenligning ang. trykfald så er den sammenligning cirka værdiløs.
Hvorfor?
Jo, Trykfald over filteret begrænser alene det der er tilgængeligt til dyser/karburator.
Trykfald over trykregulatoren, well... Vi har forhåbentligt max trykfald henover regulatoren hele tiden. På en bil med sprøjt, så skal dette højst ønskede trykfald jo gerne ligge omkring de 3bar(afhængigt at dyser selvf.).....
Så et filter skal absolut ikke have trykfald, og en trykregulator SKAL have trykfald(det er ligesom ideen med den!).
Hvis trykregulatoren i sig selv virker som en restriktion, så har den for lille lysning, og den vil helt per. automatik tabe evnen til at regulere trykket.
Altså, så skal trykregulatoren selvf. være tilpasset maxflowet igennem den, præcist som filteret skal.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!