Se evt. her hvis du ikke ved hvad MS forkortelsen står for:
www.msefi.com.
Der findes en lillebitte smule dansk info om det samme; Google på "megasquirt".
Ang. dit holdning til at karb på MC er bedre end sprøjt, så vil jeg et stykke hen af vejen give dig ret. Det skyldes direkte at MC karburatorer er usædvanligt gode karburatorer, og at de indsprøjt der sidder på oem MC er lavet til nogle std. stumper, og kan ikke "dyses om" som en karburator kan. Derfor er det ikke fair når du siger at sprøjt på MC er noget hø, for du sammenligner pærer og bananer.
At du har kørt 260km/t, i en manta, med 4trinsgear, finder jeg ganske foruroligende.
Hvilken gearing har du brugt?
Hvor mange omdrejninger tager en manta i 4.gear for at nå 260km/t??
Tror du ikke du har haft et defekt speedometer?
70ertiden med sjov og fnis, osv. kan jeg nemt følge dig i, MEN, i 70erne havde man dobbeltkarb. og sloges så at sige _altid_ med skidtet. På 100kkm er sådan et set forslidte dobbeltkarb. nok blevet justeret en gang eller to, måske 3?
Det var cool i 70erne. Alle kørte rundt med værktøj til at tveake karburatorer med, og gerne et par platiner og det løse i lommen.
Det tog, som morten skriver, en hulens masse tid, og, al respekt for dit 70er trip, så fikser du ikke bare lige en karburatorløsning på en turbomotor, hvis det skal køre godt. Det er _langt_ nemmere med sprøjt, men enig, sprøjtet er ikke fra 70ertiden.
Som Morten skriver, så er det jo dit valg.
Dog vil jeg da sige at jeg godt vil bygge din mini _noget_ om hvis du skaffer mig en lamborghini.....
btw; Hvis ikke du kan finde en trykkarburator i mint condition, så er det nok værd at overveje en sugekarb. som løsning. Evt en weber/dellorto med nogle justeringsmuligheder, og som man nemt kan skaffe dyser og dele til. Evt. købe en ny karb. der er lavet til tryk.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!