Turbo spørsmål
Redaktør: Moderatorer
-
coopermini
Turbo spørsmål
Jeg er ejer af en kaburator bil og har monteret turbo. spørsmålet er så hvorfor sætter bilen ud når der kommer ladetryk på. så længe der ikke er lade tryk kører den fint. hvis er noogen der kunde forklare det ville jeg blive ret glad.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
coopermini
Hej
jeg har et par spørgsmål.
jeg har monteret en turbo på en karburator bil. bilen sætter totalt ud når der kommer tryk på slangen. jeg kører med standart, ( karburator, benzin pumpe.) manifold er ændret der er lavet indsugnings rør, olie rør, udstødning, men når den kører de første 40 - 50 meter i første gir kører den ret godt men når jeg skifter til andet gir dør den bare ud. hvis jeg så slipper gassen og venter 5 -10 sek. og så giver gas igen liver den op i 5 sek. jeg har sat den til at køre med 0,2 bar i lade tryk. kan du svare mig på hvorfor den gør sån.
andet spørgsmål er. hvis man har en karburator bil og vil have turbo på. bilen har en kompra, på 7,9 til 1. hvad skal man gøre for at man kan monter turbo, tag det trin for trin.
jeg tænker på, lave manifold, indsugning, og om der er noget der skal skiftes ud med noget der kan holde til noget mere. så som benzin pumpe.
for min fornemmelse er at bilen ikke får benzin under ladetruk.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Peter
jeg har et par spørgsmål.
jeg har monteret en turbo på en karburator bil. bilen sætter totalt ud når der kommer tryk på slangen. jeg kører med standart, ( karburator, benzin pumpe.) manifold er ændret der er lavet indsugnings rør, olie rør, udstødning, men når den kører de første 40 - 50 meter i første gir kører den ret godt men når jeg skifter til andet gir dør den bare ud. hvis jeg så slipper gassen og venter 5 -10 sek. og så giver gas igen liver den op i 5 sek. jeg har sat den til at køre med 0,2 bar i lade tryk. kan du svare mig på hvorfor den gør sån.
andet spørgsmål er. hvis man har en karburator bil og vil have turbo på. bilen har en kompra, på 7,9 til 1. hvad skal man gøre for at man kan monter turbo, tag det trin for trin.
jeg tænker på, lave manifold, indsugning, og om der er noget der skal skiftes ud med noget der kan holde til noget mere. så som benzin pumpe.
for min fornemmelse er at bilen ikke får benzin under ladetruk.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Peter
-
coopermini
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kan du ikke tage kaburiden fra en MG metro turbo den skulle jo være lavet til motoren (samme motor bare anden karros) så vidt jeg har ladet mig fortælle.....
PS: går ud fra dit gæste navn at det er en mini cooper der snakkes om
PS: går ud fra dit gæste navn at det er en mini cooper der snakkes om
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lad os høre noget mere.
Trykker du bare igennem en std karburator?
Hvis du nemt og hurtigt vil tjekke om den får bensin nok, så skru en alm lambdasensor i udstødningen, kør det hele godt varmt og mål spændingen på sensoren. Hvis den direkte sætter ud pga nul bensin vil spændingen på lambdasensoren styrtdykke lige før den sætter ud. Tjek det feks med et voltmeter.
BTW; Der findes en "rigtig" måde at tryklade på, og en forkert. Umiddelbart lyder det som om du roder med en forkert måde.
Mit råd til dig, hvis du er seriøs omkring din mini:
Skil dig af med karburator.
Byg en indsugning med plads til dyser.
Byg/køb et proggrammerbart sprøjt.
Sørg for at få dit tændingsanlæg opgraderet, enten til nyt originalt grej, eller feks en god tændspole, feks fra en opel(husk tændingsmodulet)
Monter en intercooler!
Sørg for der er bensinpumpekapacitet til ca. 20% mere bensin, end dine dyser kan levere. Find feks en pumpe fra et ældre Kanlæg, feks saab turbo.
Jeg kan garantere dig der findes mindst 10 gutter der følger dette forum der kan få din bil til at køre vel ca. 10x bedre ved blot at bruge 20minutter på et prog.sprøjt.
Karburatorer og trykladning er så nemt at overgå at det næsten burde være løgn.
Hvilket budget er du på?
Kan du smide et par billeder af dit motorrum ind, så vi kan se hvad vi forsøger at hjælpe dig med, mere konkret?
Trykker du bare igennem en std karburator?
Hvis du nemt og hurtigt vil tjekke om den får bensin nok, så skru en alm lambdasensor i udstødningen, kør det hele godt varmt og mål spændingen på sensoren. Hvis den direkte sætter ud pga nul bensin vil spændingen på lambdasensoren styrtdykke lige før den sætter ud. Tjek det feks med et voltmeter.
BTW; Der findes en "rigtig" måde at tryklade på, og en forkert. Umiddelbart lyder det som om du roder med en forkert måde.
Mit råd til dig, hvis du er seriøs omkring din mini:
Skil dig af med karburator.
Byg en indsugning med plads til dyser.
Byg/køb et proggrammerbart sprøjt.
Sørg for at få dit tændingsanlæg opgraderet, enten til nyt originalt grej, eller feks en god tændspole, feks fra en opel(husk tændingsmodulet)
Monter en intercooler!
Sørg for der er bensinpumpekapacitet til ca. 20% mere bensin, end dine dyser kan levere. Find feks en pumpe fra et ældre Kanlæg, feks saab turbo.
Jeg kan garantere dig der findes mindst 10 gutter der følger dette forum der kan få din bil til at køre vel ca. 10x bedre ved blot at bruge 20minutter på et prog.sprøjt.
Karburatorer og trykladning er så nemt at overgå at det næsten burde være løgn.
Hvilket budget er du på?
Kan du smide et par billeder af dit motorrum ind, så vi kan se hvad vi forsøger at hjælpe dig med, mere konkret?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
cooper mini
- Junior Medlem
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
- Geografisk sted: Syd Fyn
- Kontakt:
hej folkens
Ja det er en Morris mini cooper xl2sin. det er en 1000cc motor med stål krumtap. stål pejlstænger. CNC drejet svinghjul, og med titaniums ventiler strammmer fjedrer, motoren er lettet med 18,6 kr i forhold til standart. MEN den køret med standart kaburator, benzin pumpetil 0.7 bar. elektronisk tæning til race. knasten er en kent 289 grader. alle jeres fine ting lanpesonde har jeg ikke og jeg ved bare at den dør når der kommer lade tryk. den sætter helt ud benzin pumpen er el drevet. og pumper igen når lade trykket falder og der igen er vakum i manifolden.
mit problem er at, jeg har aldrig tunet med turbo og har ikke fattet alt om turbo endnu og der er så mange meninger samt forklaringer. mange sagde før mentering at det var bare at monter og køre for bilen har en kompra på 7,9 til 1.
de glemmer bare at fortælle hvad for ændringer der skal til før det kører. jeg har en metro kabu men den gør det samme. der tyder på at enden er der noget jeg ikke ved med kabu eller er det noget andet jeg ikke har fanget ang benzin/ manifold/ tændrør/ bilen har en co på 3,0 i tomgang og en co på 5,5 med fuld frodel.
når den kører som sug tager den en kadett 1,6 så den er kvik nok. jeg vil bare have here kører jo 750cc mc med 153 hk på sug har kørt 1300cc med turbo 400hk uden gas der var det bare at monter turbo og sænnke kompra det var det hele men på den bil er det åbenbart en del anderledes og så spørg jeg hvad ????.
Ja det er en Morris mini cooper xl2sin. det er en 1000cc motor med stål krumtap. stål pejlstænger. CNC drejet svinghjul, og med titaniums ventiler strammmer fjedrer, motoren er lettet med 18,6 kr i forhold til standart. MEN den køret med standart kaburator, benzin pumpetil 0.7 bar. elektronisk tæning til race. knasten er en kent 289 grader. alle jeres fine ting lanpesonde har jeg ikke og jeg ved bare at den dør når der kommer lade tryk. den sætter helt ud benzin pumpen er el drevet. og pumper igen når lade trykket falder og der igen er vakum i manifolden.
mit problem er at, jeg har aldrig tunet med turbo og har ikke fattet alt om turbo endnu og der er så mange meninger samt forklaringer. mange sagde før mentering at det var bare at monter og køre for bilen har en kompra på 7,9 til 1.
de glemmer bare at fortælle hvad for ændringer der skal til før det kører. jeg har en metro kabu men den gør det samme. der tyder på at enden er der noget jeg ikke ved med kabu eller er det noget andet jeg ikke har fanget ang benzin/ manifold/ tændrør/ bilen har en co på 3,0 i tomgang og en co på 5,5 med fuld frodel.
når den kører som sug tager den en kadett 1,6 så den er kvik nok. jeg vil bare have here kører jo 750cc mc med 153 hk på sug har kørt 1300cc med turbo 400hk uden gas der var det bare at monter turbo og sænnke kompra det var det hele men på den bil er det åbenbart en del anderledes og så spørg jeg hvad ????.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
