Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Syntes det er total åndsvagt af jeg skal betale mere end dig,bare fordi jeg tjener mere.Hvad er det næste så.Er det at det koster mere at få lånekort på bibiolotek,benzin er dyre,ja mulighederne er mange.
Der bør ikke være forskel på hvad en forseelse koster,der er squ forskels behandling.
MVH Finn.
Well, Finn, har du gennemtænkt det du der siger?
Eksempel på en der VIRKELIGT misbrugte det system var simon spies.
Hans chauffør har ved flere lejligheder indkasseret et stort antal bøder, især parkeringsbøder. Taget i betragtning at manden lige har købt 8 flasker rødvin til ham selv og haremmet, der hver især koster 3x så meget som hver bøde, så var han da totalt bedøvende ligeglad med de bøder. Med andre ord: Loven galdt reelt ikke for ham.
For at illustrere forskellen i bødesystemet, så kan vi tænke os vi overfører det til fængselssystemet.
Skal forholdet være det samme, så vil det sige at hvor lønmodtageren skal sidde 3md. for feks voldtægt, så skulle feks spies have rusket tremmer i ca. 4dage for samme forseelse. Det siger du jo så er ok.Eller hvad?
Faktum er at bødesystemet bliver mere og mere ineffektivt, jo højere løn folk tjener. Med andre ord, lovovertrædelser er ok,bare man har penge. Det er sgu ikke ok i mine øjne, og jeg forstår ikke at du ikke kan se urimeligheden i at loven reelt ikke er gældende for meget højtlønnede.
Hvorfor skal det kun være de alm. mennesker der skal overholde loven???
Jeg finder det iøvrigt nærmest grotesk at du sammenligner en straf uddelt af et retssamfund, med køb at bensin, lånerkort til biblioteket osv. Håber ikke den sammenligning er alvorligt ment.
Jeg ser ihvertfald ikke selv på en bødestraf som et forbrugsgode. Nu ved jeg selvf. ikke hvor mange bøder du får, men du betaler dem vel ikke som du tanker bensin??
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!