Da jeg var 5 år var respekt for andre en del af min verden. Mine forældre satte nogle helt klare regler for, hvordan man skulle opføre sig og hvad der blev forventet af én.
Da jeg var 12 år mente jeg ikke det var så fedt, at jeg skulle være hjemme kl. 20 fredag aften, når 'alle' de andre fedtede rundt til kl. lort. Men jeg var alligevel på matriklen på slaget for ellers blev min frihed indskrænket.
Da jeg blev 17 år, var der stadig HELT klare regler for min opførsel. Ja, udgangstilladelsen var udvidet men der var stadig regler der skulle overholdes. Og jeg overholdt dem.
Sjovt! Jeg er blevet opdraget efter nogelnlunde samme metode. Der var regler. Overholdt jeg dem ikke blev der råbt højt.
Fuld? Tja første gang var under min mors overvågning som 15årig. Derefter drak jeg først igen da jeg var færdig med 9.klasse.
Røg jeg fik jeg ikke noget kørekort! Ergo røg jeg ikke.
Ang. bil så pressede min far på for at lære mig at køre inden jeg tog kørekort men da han selv havde lært mig at opføre mig "pænt" faldt det mig ikke ind.
Da jeg fik kørekort "lærte" jeg at køre i en Reneault Laguna V6 med 200hk og en Mazda 323 med ca 75 hk. det gjorde at man lærte ikke at overvurdere ens egne og/eller bilens evner. Kører pt i en uno med 70hk og overvejer godt nok at udskifte den med en 106 Gti da jeg ikke kører så mange kilometer som tidligere.
Vil ikke være hellig og indrømmer at jeg da også har fået en fartbøde, stukket en anden person en på hovedet, efter han havde slået to af mine bekendte og jeg selv. Derefter tilkaldte vi politiet og vidnede senere mod ham. Og ja jeg oplyste at jeg havde slået igen. Men her snakker vi så om noget jeg ville gentage. Jeg er ikke en slagsbror, ville formentlig aldrig kunne slå ihjel men er der en der slår ud efter mig slår jeg sgu igen.
Jeg er 21 år fylder 22 næste månede. Ser det sort ud for mig?
P.s. Jeg betaler heller ikke licens endnu... Skal jeg så have pillet øjnene ud og skåret ørerne af? Det er jo kriminelt!