Anonymous skrev:
er hvis også mest til volvo karben men da min motor kun er en 1,5 kan jeg ikke bruge turbo karben da det er en 2,0 eller ?
men vil bilen ikke blive træls at starte når benzinen skal hives hele vejen igennem turbo og ind i manifold ? (det er 35 cm alt i alt ca.. ) kan motoren virkelig suge så meget ?
Mvh Rasmus/lada
Turboen skupper jo også på, bare du drejer på nøglen.. Så det er skam ikke noget problem... Se bare nogle af de Kadett c'er med turbo.. De har også langt, men de starter rimelig hurtig...
Det skal du ikke være bange for. Og det med karb fra stor motor over på din... De kan jo dyses om så de passer til, og du skal alligevel have din bil på rullefelt for at fin indstille/dyse den... Så det slipper du ikke for under alle omstændigheder...
Hvis det bare var at skrue en karb og turbo på, så ville langt flere køre rundt med Turbo i DK... Men ak, det tager tid... Og det er det hele værd i sidste ende!
