Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 nov 2004, 14:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
Jeg står og skal ha justeret ladetryk op på asconaen i morgen, og så kom vi til at tænke på hvor meget tryk den kan holde til? Opsætningen er som følger: Std 2,0e bund med 2,2 top der er slebet ud i kammeret fra, 46 ml til 57 ml og så er der lagt en skærerings toppakning i der er 1,4 mm i stedet for den originale der kun er 0,8mm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2004, 11:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
totalt umuligt at svare på!!!! men du kan jo starte med at tænke over hvorfor ladetrykket ikke tidligere er lavet højere! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2004, 15:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Du fyrer den bare med 0.9 bar så kan alle biler sgu holde til :twisted:

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2004, 16:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Vil nu ikke ligefrem sige at alle biler kan holde til 0.9 bars lasetryk, men start da ud med 0.5-6 bars lasetryk d ka den nok godt holde til...med den nye pakning kan den nok godt holde til et godt stykke over 1 bar, men om resten af motoren kan køre med det tør jeg ik sige noget om...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2004, 00:08 
Offline

Tilmeldt: 04 nov 2004, 13:03
Indlæg: 8
Geografisk sted: DK-3600 Frederikssund
Du kan lade den til lige før det brænder et stempel eller laver Banan facon på en plejstang..

Alle de kloge siger max 0,6 bar. men selv med 0,3 0,4 vil mange motore yde pænt meget ifht. std. NA.

Sørg nu for at justere tænding og AFR.. [/img]


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Bare sæt trykket op A..
banan.jpg
banan.jpg [ 1.27 KiB | Vist 1315 gange ]

_________________
I don't care what Honda you drive, as long as it's a VTEC.
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2004, 11:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det er sjældent at det er trykket der ødelægger en motor... Det er som regel andre ting som folk glemmer altså også skal følge med.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2004, 12:01 
Hvis det er original tænding og ecu så skal du være forsigtig. Jeg kender en der har ødelagt 2 dyre 7.0:1 kompressions motorer ved at køre 0.9-1 bar. Undgå ihvertfald topfarts test da det var der den brækkede sig begge gange. Han brugte iøvrigt vacuum dåsen fra en turbo saab da den avancerer tændingen mere.


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2004, 15:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
heino ascona b skrev:
Jeg står og skal ha justeret ladetryk op på asconaen i morgen, og så kom vi til at tænke på hvor meget tryk den kan holde til? Opsætningen er som følger: Std 2,0e bund med 2,2 top der er slebet ud i kammeret fra, 46 ml til 57 ml og så er der lagt en skærerings toppakning i der er 1,4 mm i stedet for den originale der kun er 0,8mm


Well, optimalt bygget og justeret så laver den vel omkring de 350hk v. 1,5bar overtryk.

Dumt bygget og dårligt trimmet ind, så laver den vel 150hk v. 0,9bar og splitter stemplerne ad, og bøjer plejlstængerne....

Så hvis du gør lidt for at få det justeret ind, så skruer du op indtil lige før du fornemmer tændingsbanken, med behørig opmærksomhed på avancering og brændstof.

Hvis der ikke er styr på disse ting, så hold ved 0,3-0,4bar.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2004, 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
resultatet af weekendens justeringer blev til 0,5 bar da vi ikke kunne justere noget som helst andet and benzintryk.
Så konklutionen blev at der skal indkøbes et wolf3d anlæg og så skal vi lege igen :twisted: :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2004, 21:58 
Køb et Megasquirt af HenrikGM i stedet. Det virker NØJAGTIG lige som Wolf3D og er væsentligt billigere samt supporten er bedre her på siden og ved sælger!!!

v/h christian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team