Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 21:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
undskyld jeg lige hijacker tråden men vil MS kunne fungere på et KE-JETRONIC indsprøjtning på en golf GTI 16V???


Ja, men det kræver du kaster dit mekaniske sprøjt væk og monterer elektriske dyser og hvad der ellers hører til et elektrisk styret sprøjt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 21:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har set motorrummet, og jeg kan godt forstå ønsket om at bruge det originale lednings net, med nogle få ekstra ledninger, Bla. til en indugiver til et nyt takthjul.
Det andet problem er så spolerne, og om de passer til et eids system.
Jeg har tænkt lidt over hvores samtale, og er kommet til en konklusion, hvis det var min bil, og det var en nr 2 bil,
Det mest enkle ville være at lave sit eget ledningsnet, og lave et eids tænding, eller stjæle en strømfordeler fra en peogeot.
Grunden til dette er at med de planer du har vedrørende ombygning af motoren kan den under alle onstændigheder ikke synes, og det kræver en seperat synsmotor, pgaf forurenings kravende.
Så istedet for at lave alt udviklingsarbejdet selv, så prøv at bruge de erfaringer der allerede findes.
Det originale system kan helt sikkert bruges, men du står selv for al udviklings arbejdet, hvilket kosterr tid, og penge.

MHt. sspolernes induktans, og hvor vidt de passer til et EIDS system, hvad er det værste der kan ske, du vil brænde EIDS molulet af, eller du vil ikke kunne opnå den spænding der er nødvendig for at give en ordentlig gnist, spolerne burde være rimelig sikte.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 22:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Han kan også risikere at EDIS ikke kan begrænse strømmen i spolerne, og derfor overopheder dem.

Men det kan man jo holde øje med....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 22:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Mads RR skrev:
Aha. Det syntes jeg lyder underligt, for jeg er ret sikker på at der ikke er nogen Peugeot der kører med 4 enkelt spoler på den motor, heller ikke 306 S16 og GTI.


Det var da utroligt! Den kører med 4 spoler og det gør 306gti også :twisted:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004, 23:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Fint nok, jeg sagde også at jeg gerne ville irettesættes. Men fortæl mig så lige hvor knastføleren sidder? Og hvor mange lendinger der går til spolen? Jeg siger bare hvad jeg mener at kunne huske, jeg har selv arbejdet som Peugeot mekaniker.

Mads RR

martin306xsi skrev:
Mads RR skrev:
Aha. Det syntes jeg lyder underligt, for jeg er ret sikker på at der ikke er nogen Peugeot der kører med 4 enkelt spoler på den motor, heller ikke 306 S16 og GTI.


Det var da utroligt! Den kører med 4 spoler og det gør 306gti også :twisted:

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2004, 16:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Jo mere jeg tænker over det, jo mere skifter jeg mellem det ene og det andet :?

Jeg mener at jeg kan bruge alle sensore til indsprøjtningen undtagen mit 60-2 = 1 ledning (eller er der 2?)

Til tændningen kommer jeg til at lave nye ledninger til spolerne men da de ligger under en dæksel kan jeg lade det originale ligge uden man ser det. Edis4 modulet skal vel ikke bruge andet end strøm og 36-1 signalet som jeg allerede har trukket. Dvs i alt 6 ledninger og de 5 af dem løber sammen

Det jeg så havde forstillet mig var at bruge en defekt standard boks og finde alle de signaler jeg skal bruge og hvis der er nogle stik der ikke bruges til noget indsætte de resterende signaler. Er der ikke 6 ledige pladser laver jeg et seperat stik til tændingssignalerne.

Dvs at hvis jeg vil skifte til standard boks skal jeg pille ms boksen af og indsætte den originale. Fjerne de 4 stik fra tændpolerne og skifte til dem er i forvejen ligger der.

Morten vj> Kan godt se ideen med at skifte motor, men fortrækker at lave den der sidder i "standard" til syn. Lige pt er det den samme opsætning som blev synet og hvis jeg beslutter at lege med spjældhuse eller andet kan jeg nemt lave den tilbage

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2004, 18:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Du overser en del ledninger. For det første er den induktive giver fra 36-1 hjulet sat til selve edis modulet. Det er minimum 10 nye(ændringer) ledninger du skal lave. Se her:

http://www.bgsoflex.com/mjl/mjl_edis_summary.html

Mads RR



NMB1022 skrev:
Jo mere jeg tænker over det, jo mere skifter jeg mellem det ene og det andet :?

Jeg mener at jeg kan bruge alle sensore til indsprøjtningen undtagen mit 60-2 = 1 ledning (eller er der 2?)

Til tændningen kommer jeg til at lave nye ledninger til spolerne men da de ligger under en dæksel kan jeg lade det originale ligge uden man ser det. Edis4 modulet skal vel ikke bruge andet end strøm og 36-1 signalet som jeg allerede har trukket. Dvs i alt 6 ledninger og de 5 af dem løber sammen

Det jeg så havde forstillet mig var at bruge en defekt standard boks og finde alle de signaler jeg skal bruge og hvis der er nogle stik der ikke bruges til noget indsætte de resterende signaler. Er der ikke 6 ledige pladser laver jeg et seperat stik til tændingssignalerne.

Dvs at hvis jeg vil skifte til standard boks skal jeg pille ms boksen af og indsætte den originale. Fjerne de 4 stik fra tændpolerne og skifte til dem er i forvejen ligger der.

Morten vj> Kan godt se ideen med at skifte motor, men fortrækker at lave den der sidder i "standard" til syn. Lige pt er det den samme opsætning som blev synet og hvis jeg beslutter at lege med spjældhuse eller andet kan jeg nemt lave den tilbage

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2004, 18:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Jeg ved godt at edis skal have signal fra 36-1 men det er allerede trukket til boksen. Selve strømdelen af edis modulet regner jeg ikke rigtig som nye ledninger da jeg nok skal finde dem i stikket til boksen eller "lige" i nærheden

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2004, 21:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Ja de er trukket til din originale boks. Medmindre du vil placere edis modulet inde i kabinen meget tæt på ms boksen, kan du jo ikke bruge de ledninger til noget. Desuden sidder din orignale TDC føler ved svinghjulet, og dit 36-1 hjul vil jo højest sandsynligt komme til at sidde i denanden side af motoren. Medmindre du da laver et nyt svinghjul med 36-1.

Mads RR


NMB1022 skrev:
Jeg ved godt at edis skal have signal fra 36-1 men det er allerede trukket til boksen. Selve strømdelen af edis modulet regner jeg ikke rigtig som nye ledninger da jeg nok skal finde dem i stikket til boksen eller "lige" i nærheden

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2004, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
FALDT OVER EN IDE TIL ET TAKTHJUL TIL ET EIDS SYSTEM, Jeg fjerner caps lock fra mit tastaur snarest :evil:
En tandkrands fra en cykel, og vupti du har en tandkrands der ikke fylder noget, og med inddekingen allerede lavet, der eneste det kræver er at fjerne den riktige tand.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team