import af specialbiler, FS og SBI plus toldvæsen

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

håber ikke det kan overraske nogen at der skal lygter i til kørsel i højre side kørsel, selv om rattet sider i venstre. ang. kitcars mm. så tror jeg prpblemet er størst på nyere med Q plader.... MVH. søren
Gæst

#12 Indlæg af Gæst »

kan du ikke uddybe det med kitcar q plader ???
Kim H

#13 Indlæg af Kim H »

lqs skrev:håber ikke det kan overraske nogen at der skal lygter i til kørsel i højre side kørsel, selv om rattet sider i venstre. ang. kitcars mm. så tror jeg prpblemet er størst på nyere med Q plader.... MVH. søren



Afskærmnigen af lygterne er det mindste problem, det store problem er "E" mærkningen.............
Kim H

#14 Indlæg af Kim H »

Anonymous skrev:hvordan gør man hvis man ønsker at få tuv. godkendt sin bil som er ombygget hvilke regler skal overholdes og hvor får man dem ?



Du får dem IKKE godkendt, medmindre du stiller med et par stykker til crashtests osv....
Kim H

#15 Indlæg af Kim H »

lqs skrev:håber ikke det kan overraske nogen at der skal lygter i til kørsel i højre side kørsel, selv om rattet sider i venstre. ang. kitcars mm. så tror jeg prpblemet er størst på nyere med Q plader.... MVH. søren


Hvad er en "Q" plade ??????
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Kim H skrev:
Anonymous skrev:hvordan gør man hvis man ønsker at få tuv. godkendt sin bil som er ombygget hvilke regler skal overholdes og hvor får man dem ?



Du får dem IKKE godkendt, medmindre du stiller med et par stykker til crashtests osv....



Humm.....nu ved jeg ikke hvordan det er gjort, men her i byen kører der et "badekar"...Altså en glasfiberkarrosse fra england, ala hotrod cabriolet.

Denne er bygget på et volvo fortøj, jaguar bagtøj, Ford SVO V8, og bygget i RHS 40x80 og 50x100. Altså; karrosen er stablet op på en svejst rørramme, og skidtet kører på DK plader.
Så det har kunnet lade sig gøre i nyere tid, men hvad det har koster, og hvordan det er lavet har jeg ikke nogen ide om. Det er ikke lykkedes mig at fange ejeren endnu.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#17 Indlæg af Transitfar »

Er det ikke bare et spørgsmål om at have et stelnummer, som er gammelt nok?????
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#18 Indlæg af Yugo Turbo »

hvis man eks tager karossen af en gammel bobble, ja så kan du faktisk bygge ret meget, da det er bygget på en godkendt ramme.
velkommen til Kim H. og tak for en go snak i køge 1 maj.
venlig hilsen lasse
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

et stel nummer som er gammel nok ????
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#20 Indlæg af Transitfar »

Anonymous skrev:et stel nummer som er gammel nok ????

Stelnummeret er jo "bilen".
Tænk fx på John´s Hot-Rod (den fra DHB), der må man lave alt muligt.
Men hvis jeg satte fx Jaguarbagtøj på Transitten (1997), så kunne synsassistenten i princippet forlange dokumentation fra Ford for godkendelse af konstruktive ændringer.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar