Slør i turbo???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Henrik L

Slør i turbo???

#1 Indlæg af Henrik L »

Hvad kan konsekvensen af , at der er for meget slør i en turbo være????

0,5 mm til hver side

På forhånd tak.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#2 Indlæg af Anders »

Der er mange turboer der er slør i fra ny. Det kan også gå væk når den bliver fyldt op med olie.
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

slør

#3 Indlæg af beyer »

som hoved regel må der godt være slør op og ned men ikke sidevers...
Henrik L

#4 Indlæg af Henrik L »

Jeg synes sgu det mærkes af meget, når man tager fat i den sidevejs.

Er det noget man selv kan renovere???

Mvh Henrik
Henrik L

#5 Indlæg af Henrik L »

Sidevejs??? Nu bliver jeg lidt i tvivl. Jeg mener når man tager fat i hjulet og bevæger det fra side til side.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

0,5 fra side til side lyder ok, det jeg tror der menes er akslens flytning frem og tilbage der må ikke være noget mærkbart spillerum.
som en sidebemærkning kan jeg sige får ikke nok frem og tilbage.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Morten VJ skrev: kan jeg sige får ikke nok frem og tilbage.

MVH

Morten



Er der en der bruger for meget tid i garagen Morten? :lol:
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

beyer er du sikker på det er op og ned der er OK??? trode ellers du arbejde ved www.vae.dk og har forstand på ALT??? mon ikke det er sidevers du mente?
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

det er lettere at forklare således... når du står og kigger ind på eks kompressor impellerne, så må du ikke kunne trække akslen frem og tilbage mod dig selv, men lidt slør fra side til side er ok da det bliver elimineret af olie trykket. men husk jo mere du kan bevæge akslen fra side til side jo mindre tæt vil impellerne være, da disse tit er set nærmest slidt af grundet SKYhøjt ladetryk :wink:
Brap brap brap...
Billede
Henrik L

#10 Indlæg af Henrik L »

OK tak for de gode svar. Men mindsker det trykket væsentlig hvis der er slør???????
Mvh Henrik
Besvar