Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 19:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Hvis du ikke har haft det skilt ad, så tvivler jeg stærk det pludselig skulle give problemer.......

_________________
Mvh
Claus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 19:42 
Transitfar skrev:
Jeg synes det her lyder mere og mere mystisk.
Har du mulighed for en kompressionstest????

det har jeg fået lavet og den viste ikke noget usædvanligt
dvs. ca lige meget komp. på alle 4


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 20:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
1800S skrev:
Clisse skrev:
Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...

nej det har jeg godt nok ikke. men det kunne da være jeg skulle prøve og skille det lidt af imorgen


kunne det evt. hjælpe at sætte chip i


Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.

Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.

Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 20:41 
Det lyder faktisk bare som en indsugnings pakning/falsk luft ved den cyl. den ikke går på.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 23:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nu er det jo temmelig begrænset hvormeget man skal skille ad på en zetec for at skifte knastaksler.
Det er derfor, jeg synes det hele lyder lidt mystisk.
Når du har tørnet lidt, og så piller tændrøret ud, så er det vel fugtig?????
Husk på, at når du checker tændrøret i det fri skal der kunne trækkes en gnist på ca. 2 cm!!!! (altså fra tændrørets stelelektrode og over til bilens stel, ved at løfte tændrøret lidt fri...)

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2003, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
1800S skrev:
tak for de hurtige svar :D
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul


De justerbare knast hjul er penge der nærmest er smidt ud af vinduet,
da du har uendeligt justerbare hjul på i forvejen.

Der hvor besparelsen vil ligge er hvis du får indstillet knastere på rullefelt
pga. formindsket tidsforbrug.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2003, 10:43 
[/quote]

Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.

Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.

Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.

MVH

Morten[/quote]

Det med kontaktrens er prøvet desværre uden held


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2003, 10:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Anonymous skrev:


Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.

Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.

Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.

MVH

Morten[/quote]

Det med kontaktrens er prøvet desværre uden held[/quote]

Tja så er det nok ikke en utæthed, prøv at kontrollere dyserne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team