hjælp til ford zetec motor ønskes

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#11 Indlæg af Clisse »

Hvis du ikke har haft det skilt ad, så tvivler jeg stærk det pludselig skulle give problemer.......
Mvh
Claus
1800S

#12 Indlæg af 1800S »

Transitfar skrev:Jeg synes det her lyder mere og mere mystisk.
Har du mulighed for en kompressionstest????

det har jeg fået lavet og den viste ikke noget usædvanligt
dvs. ca lige meget komp. på alle 4
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

1800S skrev:
Clisse skrev:Har du haft dyserne ude af fuelrailen???? Hvis du har det, er det højst sandsynligt den nederste pakning på dysen der er defekt og drukner moteren i tomgang...

nej det har jeg godt nok ikke. men det kunne da være jeg skulle prøve og skille det lidt af imorgen


kunne det evt. hjælpe at sætte chip i


Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.

Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.

Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
alfamorten

#14 Indlæg af alfamorten »

Det lyder faktisk bare som en indsugnings pakning/falsk luft ved den cyl. den ikke går på.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

Nu er det jo temmelig begrænset hvormeget man skal skille ad på en zetec for at skifte knastaksler.
Det er derfor, jeg synes det hele lyder lidt mystisk.
Når du har tørnet lidt, og så piller tændrøret ud, så er det vel fugtig?????
Husk på, at når du checker tændrøret i det fri skal der kunne trækkes en gnist på ca. 2 cm!!!! (altså fra tændrørets stelelektrode og over til bilens stel, ved at løfte tændrøret lidt fri...)
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

1800S skrev:tak for de hurtige svar :D
jeg har prøvet at tage stikkene af til indsprøjtnings dyserne og det viser sig at når jeg tager det af på den 4cyl sker der ikke noget mens der ved de andre er en forskel (lydmæssigt) kan det være denne der svigter og kan det tjekkes på andre måder
og ang. mit spørgsmål til knasthjul er der nogen med "knast erfaringer" på disse motore uden de justerbare hjul


De justerbare knast hjul er penge der nærmest er smidt ud af vinduet,
da du har uendeligt justerbare hjul på i forvejen.

Der hvor besparelsen vil ligge er hvis du får indstillet knastere på rullefelt
pga. formindsket tidsforbrug.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#17 Indlæg af Gæst »

[/quote]

Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.

Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.

Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.

MVH

Morten[/quote]

Det med kontaktrens er prøvet desværre uden held
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Anonymous skrev:


Hvis det kun er cyl 4 den halter på Hjælper alverdens chips ikke.

Det kan også være en vacumlæk Prøv at sprøjte noget kontaktrens på indsugningsmanifoldpakningen Hvis motorgangen ændre sig så Fejl fundet.

Prøv at kontrollere tændrors farven er den lysere end de andre får den ikke nok benzin.

MVH

Morten[/quote]

Det med kontaktrens er prøvet desværre uden held[/quote]

Tja så er det nok ikke en utæthed, prøv at kontrollere dyserne.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar