Pis !!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#21 Indlæg af Saab-Daniel »

Nolan skrev:Nå, men eneste problem efter udskiftningen er en lidt urolig tomgang. Jeg har vist en utæthed på indsugningssiden et eller andet sted.

/Nolan


Så må man jo bare ud med diesel-start og prøve sig frem... Så har du hurtigt fundet din lækage...

Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#22 Indlæg af Yugo Turbo »

att saab-daniel
det lille diesel start trick kan du ikke prøve at beskrive det? har hørt om det før men har ikke lige fået fat i hvordan. tror nemlig at jeg har en lille tryklækage et sted og ville selvfølgelig gerne ha lukket den. på forhånd tak :wink:
Brap brap brap...
Billede
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#23 Indlæg af Nolan »

Hvis du lader bilen gå i tomgang og så sprayer ved samlinger mellem slanger, v. pakningen på indsugningsmanifolden og lignende steder, hvor der kan være utætheder, så tager motoren omdrejninger, hvis det er tilfældet.

Keep it simple....... ;-)


/Nolan
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#24 Indlæg af mh »

Nolan skrev:Keep it simple....... ;-)


then you might not fuck it up :lol: :lol: hehe like me :oops: :oops:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#25 Indlæg af Saab-Daniel »

Nolan skrev:Hvis du lader bilen gå i tomgang og så sprayer ved samlinger mellem slanger, v. pakningen på indsugningsmanifolden og lignende steder, hvor der kan være utætheder, så tager motoren omdrejninger, hvis det er tilfældet.


Tja, som Nolan sagde:)!
Specielt ved biler med trykladning kan det hjælpe dig, da der jo som bekendt befinder sig en hel del rør, mellem turbo og IC og til gasspjæld... Bilen vil, som nolan siger, stige i omdrejninger, hvis diesel-starten kommer in i luft-systemet på øsen...
Håber du fandt lækagen!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#26 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg må se at få set på sagen, tak for svaret. 8)
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#27 Indlæg af HenrikGM »

Husk lige at dieselstart er brandfarligt, som i eksplosivt, hvis du får tændt det på en gnist eller manifolden. Men så behøver du ikke bekymre dig om næste klipning ;-)

WD40 er noget fredligere!
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#28 Indlæg af Nolan »

HenrikGM skrev:Husk lige at dieselstart er brandfarligt, som i eksplosivt, hvis du får tændt det på en gnist eller manifolden. Men så behøver du ikke bekymre dig om næste klipning ;-)

WD40 er noget fredligere!


Hmmm ?
WD40 har jeg sgu aldrig prøvet - samme effekt ?

Livet på kanten; snif dieselstart inden du puster lysene ud på fødselsdagslagkagen.

Hø, hø ......

/Nolan
Lars E30
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 jul 2003, 11:12
Kontakt:

#29 Indlæg af Lars E30 »

jeg bruge bremserens på spraydåse, og også til at starte bil med, virker bedre end diesel start, WD40 er et olie produkt, har ikke prøvet det, men motoren bliver jo fedtet ind i det stads, så det vil jeg ikke bruge, olie skal være i bundkaret :D
Besvar