Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 nov 2014, 16:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Nu skete det, jeg skal til at renovere motor i løbet af vinteren. De der absolut ingen kompression på venstre cylinder, og den ikke er for god på den højre heller. Er det tid til at få tingende skilt ad.

Stempel ringe er nok færdige, stempler er sikkert heller ikke for god (de er de originale fra da motoren var ny i omkring 1980)

Så til spørgsmålet:
Køre nu med 9:1 stempler, og et ladetryk på 0,8 bar. Og en turbo der lidt til den store side men ikke så meget at jeg vil lave ny manifold og skifte den ud.

Hvis jeg i stedet montere 8,5:1 stempler og hæver lade trykket så jeg lander på ca samme Hk. (+evt. lidt tidligere tænding før ladetryk)

Hva sker der med momentet???
Hva med ladetrykket,, vil det komme senere eller tidligere???

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 17:02 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Bare lige en indskydelse: Jeg så Wheeler Dealers den anden dag, hvor de fiksede en 2CV og der købte de nye cylindre og stempler for sølle 130£, bare inden du måske smed ting afsted til cylinderservice, så kunne det jo være du lige skulle tjekke op på det ;-)

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 17:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Kender et par gode steder at handle, det er bare et spørgsmål om hvad jeg skal ud og købe i det nye år, når jeg har fået den skilt ad

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 17:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Når du sænker kompression sænker du nm, det kan det forøgede ladetryk ophæve.
Du vil få senere ladetryk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 17:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Hmm.... Nu blev det svære at vælge.
9:1 og forsætte med turbo'en
8,5:1 og bygge ny manifold til mindre turbo...

bare renovere motoren, eller renovere motor + ekstra timer i værkstedet som jeg ikke har. Motoren bliver renoveret på arbejdet i middags pauserne, over et par uger)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 17:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
8,5-1 er ladetryk på omkring 1,5 bar på gadebil.
Gætter på du vil køre omkring 1 bar, så ville jeg køre 9-1

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Billede

Ok, så 9:1 under alle omstændigheder, og evt. mindre turbo hvis der er tid.

Søger ikke flere Hk., men ville få flere Nm. hvis jeg for ladetryk før.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 18:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Din nm kurve, ligner noget med boostcreep.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 18:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Det skal jeg have kikket på inden jeg skifter turbo

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2014, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Porte wg vil sikkert løse problem

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team