Morten VJ skrev:Jeg tror der menes mere afstand omkring tragtene, Og ikke foran tragtene. En tragt suger mere luft fra siden end lige forfra. Og ud fra denne betraktning kunne pleanum med fordel hæves og gøres længere. Selve slidsen bliver den tyndere i samme takt som det underste rør? Og hvad er start diameter, og slut diameter på det uderste rør? Og hvad er arealet på slidsen ift. gasspjæld.
MVH
Morten
Det er muligt at rygge plenumet lidt op, men ikke meget da der kommer en hjelm i vejen.
Ja, slidsen snæver ind i takt med keglen, det viste sig at have stor positiv effekt på trykfordelingen i plenumet.
Start diameter er 2,5” og slutter ved Ø20mm.
Jeg har forsøgt at lave arealet på slidsen ca 10% mindre en gasspjældet. Jeg ved det skaber et forøget tryk, men jeg er af den overbevisning, at det er nødvendigt for at få kegleprincippet til at virke.
ae86 skrev:Afstanden fra "runner inlet trumpets" til plenum vægge burde øges
Det er der jeg kommer i kambolage med en køler. Hvad er argumentet for den afstand? Som jeg har forstået det trækkes størstedelen af luften langs tragtens kant og ikke over hullet.
Ikke ret relevant den afstand.
Kuno; Kom forbi en aften, så skal jeg vise dig hvorfor. tag din tragt med, så finder vi den afstand der begynder koste flow.
hellere en lang tragt og kort afstand til væg end omvendt.
Kunne være fint at afprøve det. Der er kun et lille problem. Tragten er ikke lavet endnu.
Som de ses på modellen er de spot on på 3rd Harmonic = 12.958in dvs. 150mm port plus 183 fra flange til slut tragt. Jeg regner med at fræse hele tragten samt flange ud af en klump alu. Så skulle gerne side i skabet første gang.
Senest rettet af Kuno 20 dec 2011, 20:52, rettet i alt 1 gang.
Så, nu sker der lidt igen med denne manifold. Jeg har fået en anden ide, end den kendte kegle teknik som før var på tale. For at opnå en god trykfordeling ved runnerne er chargecooler elementet bygget med ind i manifolden. Hvad er jeres mening om opbygningen? Give det mening?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!