Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2011, 18:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
smuttede lige ud i værkstedet.

28mm er der på en cosworth.

det er ikke ment som en rettesnor på nogen måde. men den køre med et ligne design fra fabrikken.

men syntes der er så mange forskellige designs at det udvander meget hvordan sådan en manifold SKAL være.

denne flower feks 358hk/port Billede

lidt indvendigt.

Billede

faktisk en ganske lækker manifold. kender kun en i dk der har haft en. og fik fornøjelsen af at lave lidt ting til den og på den.

jenvey har også lavet et turbo plenum.
Billede

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Senest rettet af møffe 20 dec 2011, 22:14, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2011, 20:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Morten VJ skrev:
Jeg tror der menes mere afstand omkring tragtene,
Og ikke foran tragtene.
En tragt suger mere luft fra siden end lige forfra.
Og ud fra denne betraktning kunne pleanum med fordel hæves og gøres længere.
Selve slidsen bliver den tyndere i samme takt som det underste rør?
Og hvad er start diameter, og slut diameter på det uderste rør?
Og hvad er arealet på slidsen ift. gasspjæld.

MVH

Morten



Det er muligt at rygge plenumet lidt op, men ikke meget da der kommer en hjelm i vejen.

Ja, slidsen snæver ind i takt med keglen, det viste sig at have stor positiv effekt på trykfordelingen i plenumet.

Start diameter er 2,5” og slutter ved Ø20mm.

Jeg har forsøgt at lave arealet på slidsen ca 10% mindre en gasspjældet. Jeg ved det skaber et forøget tryk, men jeg er af den overbevisning, at det er nødvendigt for at få kegleprincippet til at virke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2011, 20:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
HenrikGM skrev:
Kuno skrev:
ae86 skrev:
Afstanden fra "runner inlet trumpets" til plenum vægge burde øges


Det er der jeg kommer i kambolage med en køler. Hvad er argumentet for den afstand? Som jeg har forstået det trækkes størstedelen af luften langs tragtens kant og ikke over hullet.


Ikke ret relevant den afstand.

Kuno; Kom forbi en aften, så skal jeg vise dig hvorfor. tag din tragt med, så finder vi den afstand der begynder koste flow.

hellere en lang tragt og kort afstand til væg end omvendt.


Kunne være fint at afprøve det. Der er kun et lille problem. Tragten er ikke lavet endnu.
Som de ses på modellen er de spot on på 3rd Harmonic = 12.958in dvs. 150mm port plus 183 fra flange til slut tragt. Jeg regner med at fræse hele tragten samt flange ud af en klump alu. Så skulle gerne side i skabet første gang.


Senest rettet af Kuno 20 dec 2011, 20:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2011, 20:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
møffe skrev:
smuttede lige ud i værkstedet.

28mm er der på en cosworth.

det er ikke ment som en rettesnor på nogen måde. men den køre med et ligne design fra fabrikken.

men syntes der er så mange forskellige designs at det udvander meget hvordan sådan en manifold SKAL være.

denne flower feks 358hk/port

faktisk en ganske lækker manifold. kender kun en i dk der har haft en. og fik fornøjelsen af at lave lidt ting til den og på den.


Ligner jo meget godt. Har du mulighed få at skyde et billede ind hvor spjældet skulle sidde eller hvor låget er fjernet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2011, 20:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu er det et billede jeg fandt på nettet.

den sorte er den orginale, den anden er et kopi til små 24k

den består skam bare af 4 ens slidser som jeg aldrig har målt på.

du skal bare søge på MIS inletmanifold så burde være hits.

men den er fin, og i magnesium.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2014, 23:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Så, nu sker der lidt igen med denne manifold.
Jeg har fået en anden ide, end den kendte kegle teknik som før var på tale.
For at opnå en god trykfordeling ved runnerne er chargecooler elementet bygget med ind i manifolden.
Hvad er jeres mening om opbygningen? Give det mening?


Vedhæftede filer:
manifold_20_s.jpg
manifold_20_s.jpg [ 26.58 KiB | Vist 12912 gange ]
manifold_19_s.jpg
manifold_19_s.jpg [ 27.49 KiB | Vist 12912 gange ]
manifold_18_s.jpg
manifold_18_s.jpg [ 33.59 KiB | Vist 12912 gange ]
manifold_17_s.jpg
manifold_17_s.jpg [ 31.9 KiB | Vist 12912 gange ]
manifold_21_s.jpg
manifold_21_s.jpg [ 45.33 KiB | Vist 12912 gange ]
Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2014, 08:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Prøv det.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2014, 12:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Er det ikke også sådan Renault selv lave det på deres alpine turbo 2


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2014, 13:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvor skal gassplæjdet sidde?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2014, 15:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Lars PH skrev:
Er det ikke også sådan Renault selv lave det på deres alpine turbo 2

Jo, opbygningen minder om den de bruger på turbo 2'en.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team